Bemutatta a Wizz Air az első Airbus A321-esét, amely pár napja érkezett meg Budapestre. Az A320-ashoz képest ötven székkel nagyobb kapacitású keskenytörzsű gép a Budapest-London útvonalon állt forgalomba.

Az érkező gép köszöntése Birminghamben. | © AIRportal.hu

Az érkező gép köszöntése Birminghamben.

A magyar kötődésű légitársaság legújabb desztinációján, Birminghamben ünnepelte a gép érkezését, a repülőtéri tűzoltók vízsugárral köszöntötték a HA-LXA lajstromú gépet.

Váradi József vezérigazgató nem tudott jelen lenni az ünnepségen, videóüzenetében azt mondta, 2015 kimondottan sikeres volt számukra, mivel sikeres volt a cég londoni tőzsdére való bevezetése, tíz év alatt elérték a százmilliós utasszámot, és most megérkezett az első A321-es a flottába.

Elmondása szerint a gépet arra fogják használni, hogy fő piacukon, a kelet-közép-európai régióban folyamatosan fejlődő növekvő igényt kielégítsék és még agresszívebben tudjanak növekedni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Új kabin, új színek

A vészkijáratoknál hatalmas a lábtér. | © AIRportal.hu

A vészkijáratoknál hatalmas a lábtér.

Az új géptípussal a Wizz Air bemutatta az új kabinbelsőt is, amelyben új színeket, a kéket és a rózsaszínt használják. A 230 székes A321-ben az ülések kék színűek és rózsaszín a varrásuk, összeillesztésük, anyaguk viszont nem változott, továbbra is bőr borításon ülhetünk. A légitársaság két fő színe a hátsó mosdók falán is visszaköszön.

A lábtér méretében az A320-asokhoz képest nincs jelentős eltérés, bár a sajtóúton volt, aki nagyobbnak, volt, aki kisebbnek érezte. Egyben azonban biztosak vagyunk, egy dubaji járathoz továbbra sem a legoptimálisabb. A vészkijáratoknál viszont – amiből ezen a géptípuson is nyolc van – fejedelmi a lábtér.

Elegáns belső tér

 | © AIRportal.hu

 | © AIRportal.hu

Már csak A321-es érkezik a flottába

A Wizz Air még 2013 októberében jelentette be, hogy az akkor fennálló A320-as rendelésállományából huszonhatot a nagyobb, A321-esre cserél, ezek még a jelenlegi hajtóműopciós ceo változatok.

A gép szárnyfesztávolsága megegyezik az A320-aséval, ugyanakkor törzse hét méterrel hosszabb, így kapacitása 50 székkel több, összesen 230 utas szállítására alkalmas ez a verzió. Európában ezzel a Wizz Air lett az első a diszkont légitársaságok között, aki hosszabb távon az A321 típusra építi flottáját, és az első a kontinensen, amelyik 230 székes verzióban állítja forgalomba a típust.

Mostantól a Wizz Air csak A321-eseket vesz át, a neók 2019 és 2024 között érkeznek meg a légitársaság flottájába.

A Wizz Air a Párizsi Légi Szalonon jelentette be, hogy 110-et rendelt az Airbus A321neóból, amely már a továbbfejlesztett változat. A szerződés rendelkezik további 90 darab A321neo nem kötött vételi jogáról is.

Az új repülőgépek egy része a jelenlegi repülőgépeket váltja majd, amikor azok visszakerülnek a lízingbeadókhoz, másik részük pedig a Wizz Air további növekedéséhez biztosítja majd a kapacitás bővítését. A szerződés értéke listaáron számolva 12,5 milliárd dollár volt.

További fotók az első Wizz Air A321-es ünnepélyes bemutatójáról

 | © AIRportal.hu

 | © AIRportal.hu

 | © AIRportal.hu

 | © AIRportal.hu

 | © AIRportal.hu

 | © AIRportal.hu

Fotók: Mészáros Balázs – AIRportal.hu

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!