Megkezdte az új, nagy kompresszióval működő motor tesztjeit az AIrbus Helicopters, az első repülés fél órás volt, ez alatt a gyártó szerint bebizonyosodott, hogy a dugattyús erőforrás akár 50 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri elődeihez képest, emellett a hatótávolsága a duplája is lehet.

Az Airbus Helicopters H120-as tesztgépe. (Fotó: Airbus Helicopters) | © AIRportal.hu

Az Airbus Helicopters H120-as tesztgépe.
(Fotó: Airbus Helicopters)

A tesztek következő fázisában az Airbus Helicopters a repülés közbeni vizsgálatokat végzi el, ezek részben azt hivatottak bizonyítani, hogy fenntartható alternatívát nyújt a nagy kompressziójú dugattyús motor a mostani gázturbinásokkal szemben.

A 4,6 literes, V8-as, 90 fokos hengerszögű erőforrást egy H120-asba szerelve tesztelik, és előnye, hogy nem kell hozzá speciális üzemanyag, az aviatikában széles körben használt kerozinnal is működik. A motorban egy 1800 bar nyomáson üzemelő common-rail befecskendező rendszer és hengersoronként egy turbófeltöltő dolgozik.

A Green Rotorcraft program – amelyben a motort fejlesztik Európa egyik legambiciózusabb programjának, a Tiszta Égbolt Egyesült Technológiai Kezdeményezésnek a része, célja, hogy olyan technológiákat fejlesszenek ki, amelyekkel jelentősen csökkenthető a légiközlekedés környezeti terhelése. Harminc százalékkal csökkentenék az üzemanyag-fogyasztást, negyven százalékkal a szén-dioxid-, ötvenhárom százalékkal a nitrogén-oxid-kibocsátást.

Az Airbus Helicopters 2011-óta dolgozik az új erőforráson, idén februárban és márciusban a földi próbákat hajtották végre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!