Az üzleti repülőgépek bérbeadásával foglalkozó Flexjet vállalat megrendelést adott le az Aerion AS2 típusú sugárhajtású repülőgépre. A 12 éves fejlesztési programmal rendelkező szuperszonikus sebességű repülőgép projektje ezzel fontos mérföldkövet könyvelhetett el.

Az NBAA 2015 kiállításon és vásáron jelentették be, hogy a Flexjet lesz az Aerion AS2 típusú szuperszonikus üzleti repülőgép első üzembe állítója, ráadásul nem kevesebb, mint 20 darabot vásárolt a különleges kialakítású masinából.

„Büszkék vagyunk, hogy az elsők között vehetünk részt az üzleti repülés forradalmában, a szuperszonikus utazás bevezetésével” – nyilatkozta Kenn Ricci, a Flexjet elnöke. „Nagy örömünkre szolgál, hogy mi lehetünk az Aerion AS2 első flottás üzemeltetője és képesek leszünk interkontinentális szuperszonikus repülési lehetőséget biztosítani ügyfeleink számára.

A hajtóművek beépítési módja jelentősen csökkenti a zajkibocsátást. (Forrás: Aerion) | © AIRportal.hu

A hajtóművek beépítési módja jelentősen csökkenti a zajkibocsátást. (Forrás: Aerion)


Az Aerion 2014 során mutatta be az AS2 koncepcióját, mely az Aerion SBJ átdolgozott, frissített változata. A szárnyat áttervezték, mellyel 20 százalékos légellenállás-csökkenést sikerült elérni, emellett a hajtóművek számát kettőről háromra növelték, a hajtómű típusáról azonban még nem döntöttek, várhatóan fél éven belül határoznak róla.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus közel egy éve csatlakozott a projekthez, mint technikai tanácsadó, de a legfrissebb hírek szerint fődarabokat is gyártanának a géphez és a beszállítói hálózat menedzselésében is részt vesznek, emellett a típus hatósági engedélyeztetésében is segítenek majd, míg a NASA a hangrobbanás földfelszínen észlelhető hatásainak vizsgálatában működik majd közre.

A legfrissebb ütemezés szerint az első prototípus várhatóan 2021-ben emelkedhet a levegőbe, míg a szerencsés megrendelők két évvel később vehetik át az első sorozatgyártású példányokat.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!