Az első SkyTeam festést viselő Boeing 777-es repülőgépét vette át október 28-án a Garuda Indonesia. Az indonéz nemzeti légitársaság flottájában egy vadonatúj, megnövelt hatótávú 777-300-as lett az, amely különleges, légiszövetségi mintát kapott.

Felszállás közben a frissen átadott SkyTeam festésű Garuda Boeing 777-300ER. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Felszállás közben a frissen átadott SkyTeam festésű Garuda Boeing 777-300ER. (Fotó: Boeing Company)

Nincs kerek dátum, vagy kerek gépszám az átadás-átvétel sorában a Boeing mégis billentyűzetet ragadott, hogy hírül adja, a Garuda Indonesia megkapta az első SkyTeam festésű Boeing 777-esét.

Az amerikai repülőgépgyár a közleményének alcímében ugyan azt állítja, a zászlóvivő légitársaságnál ez az első Boeing SkyTeam festésben, de ez nem így van. A flottában ugyanis a PK-GMH lajstromú 737-800NG ugyancsak a szövetség látványos, ezüstös színeit viseli.

Mindenesetre ez a legújabb, PK-GII lajstromú Boeing 777-300ER a kilencedik abból az megrendelésből, amelyet még 2008-ban a szingapúri légi szalonon jelentettek be. A Garuda összesen tíz darab 777-300ER-re formált igényt. A szerződésben eredetileg a rövidebb törzsű 777-200ER is szerepelt, de később a flottatervezők ráeszméltek, inkább a nagyobb szériára lesz szükség.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 777-300ER fiatalnak számít a gépparkban, mert a tízből az elsőt 2013 júliusában vették át ünnepélyes keretek között, amely aktus a tízedik gép közelgő átvételével minden bizonnyal ismétlést nyer, csakhogy újabb hírfolyamot lehessen generálni. A Garudánál ugyanakkor valóban fontos a 777-es. A Quantum Leap revitalizáló programon belül tulajdonképp rá építenek a leginkább, és az sem véletlen, hogy ezen a típuson vezették be a megújult első-, valamint üzleti osztályú kabintermékeket is. Noha úgy hírlik, hogy az utolsó két gépet csak kétosztályos fedélzettel veszik át, amelyek így a háromosztályosan berendezettekhez képest még több (+79), összesen 393 utast tudnak felvenni egy-egy járat alkalmával.

A Garuda Boeing 777-300ER bemutató filmje

Forrás: Garuda Indonesia YouTube Csatorna

A 777-300ER tehát a továbbiakban is meghatározó szerepet játszik a Garuda útvonalhálózat fejlesztési stratégiájában – erősíti meg a Boeing a légitársaság azon szándékát, amelyben már előzőleg kifejezésre jutatták, a 777-essel, mint a flotta zászlóshajó típusával tervezik a jövőt azután, hogy a 747-es Jumbókat kivonják majd a forgalomból.

Azért, hogy valami kerek szám is legyen, és egyébként a SkyTeam kapcsán is említésre érdemes, hogy a Garuda Indonesia 2014 augusztusában huszadikként csatlakozott a légiszövetséghez, amellyel jelentősen kitágult számukra a világ. Az együttműködés révén az indonéz légitársaság integrálódott hálózatával együtt a SkyTeam pedig napi 16 ezernél is több járattal, 177 ország, 1052 úti célját helyezte kínálatba.

A Boeing a maga részéről nagyon hálás a Garudának, amiért immáron csaknem 40 éve működnek együtt, és a jövőre nézve nemcsak a 777-es, hanem a kinézett legújabb típusok, a 737 MAX-8 és a 787-9 Dreamliner is alapot adnak a folytatásra.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!