Az Eurowings első szélestörzsű gépe október 14. után többször teljesítette a Palma de Mallorca – Hamburg és Köln/Bonn viszonylatot, de a D-AXGA lajstromot kapott A330-asnak egzotikusabb és hosszabb útvonalakat is repülnie kell hamarosan a Karib-térségbe és Ázsiába.

November második napján az Eurowings elindítja az első interkontinentális járatot a kubai Varadero városába, amely kedvelt turisztikai célpont, az egyik legnagyobb üdülőparadicsom a szigeten. A soron következő karibi desztinációk a Dominikai Köztársaság két városa, Puerto Plata és Punta Cana.

Ázsia és a Közel-Kelet sem marad ki az Eurowings járathálózatából: Thaiföld fővárosa, valamint gazdasági és kulturális központja, Bangkok és az egyik legnépszerűbb ázsiai turisztikai célpont, Phuket is elérhetővé válik. Az első közel-keleti desztináció az Egyesült Arab Emírségek második legnagyobb városa, a mindíg nyüzsgő Dubaj lesz.

Az Airbus A330-200-ast a Lufthansa csoportnál szolgáló A330-asoktól eltérően (217-221 férőhely) sűrűbb székezéssel látták el. A gép 21 prémium és 289 turista osztályú üléssel üzemel, amelyben már benne van az a 46 is ami emelt komfortszinttel, nagyobb lábtérrel rendelkezik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Békaperspektívából kifejezetten csinos a 12 éves A330-200-as. (Fotó: Germanwings/facebook) | © AIRportal.hu

Békaperspektívából kifejezetten csinos a 12 éves A330-200-as. (Fotó: Germanwings/facebook)


A repülőgépet egy cégcsoporton belüli wet-lease konstrukció keretein belül üzemeltetik, a személyzetet és az Airbust is a SunExpress biztosítja. A SunExpress a Lufthansa és a Turkish Airlines közös vállalata. Az A330-200-as korábban az EVA Air flottájában repült. Az A330-as 2003-as gyártású, meghajtásáról a General Electric CF-6-os hajtóművei gondoskodnak.

Október 20-án a Köln/Bonn repülőtér 14-es bal futópályájáról elemelkedő A330-200-as elhagyta a bal oldali egyes hajtóművének burkolatát és a Palma de Mallorcáig tartó, mintegy kétórás utat így tette meg. A pilótákat Dél-Franciaország felett értesítették az esetről, akiknek addig nem volt tudomása az esetről, mivel a burkolatot 45 perc múlva egy másik gép személyzete vette észre a futópálya első harmadában. A 4U592-es járaton 169 utas és 13 fős személyzett tartózkodott az incidens idején. A Lufthansa Technik, a német szakhatóság a BFU (Bundestelle für Flugunfalluntersuchung), és a spanyol szakhatóság CIAIAC (Comisión de Investigación de Accidentes e Incidentes de Aviación Civil) közös, összehangolt vizsgálatot indított.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!