A becsődölt orosz légitársaság flottájának egy részét ma repülték át Vnukovo-ról a spanyolországi Teruel repülőtérre. Amint arról korábban beszámoltunk, az orosz légügyi hatóság döntése szerint 2015. október 26-i dátummal bevonta a légitársaság működési engedélyét.

A Transaero „fekete serege”

A Transaero "fekete serege" a flightradar24.com radarképén. | © AIRportal.hu

A Transaero „fekete serege” a flightradar24.com radarképén.

A döntés következtében a légitársaság nem saját tulajdonú, hanem lízingelt repülőgépeit a mai napon adták vissza a lízingbe adónak, akinek a döntése alapján a flotta nagy része „libasorban” a spanyolországi Aeropuerto de Teruel-re repült.

A „fekete sereg” elnevezést a sorban távozó repülőgépekre a Malév 2012. február 3-i csődjének estéjén az Írországba visszarepülő kékorrú Boeing 737-esek közül a Ferihegyet elsőként elhagyó HA-LOU Boeing 737-800-as pilótája használta a légiforgalmi irányítással folytatott rádióforgalmazásban:

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

„Malev 5212 – Indul a fekete sereg…”

Megnyitás a soundcloud.com-on.

Évekig tárolhatják a gépeket, de az is lehet, hogy néhányuk soha többet nem repül

A kifejezetten repülőgépek tárolására kialakított Teruel repülőtér Spanyolországban, Zaragoza közelében található.

Az ilyen repülőterek repülőgépek parkolására és hosszú távú tárolására szolgáló hatalmas előterekkel rendelkeznek, ahol a gépeket az előírásoknak megfelelően lekonzerválják.

A letárolt repülőgépek itt aztán hónapokig, vagy akár évekig várhatnak arra, hogy új üzemeltetőhöz kerüljenek, vagy – főleg a korosabb és kevésbé modern típusok esetében – amíg alkatrészeikre bontják őket, ezért fontos, hogy száraz klímájú helyre épüljenek ezen repterek.

Az Aeroflot végül nem nyújtott mentőövet a Transaeronak

A Transaero légi-üzemeltetői engedélye bevonásának okaként a hatóság azt jelölte meg, hogy a cég nem tudta finanszírozni a működését és nem tudta fizetni az adósságait.

Ennek következtében a légitársaság nem tudta elvégezni a repülőgépeinek esedékes karbantartási munkáit, a flotta folyamatos légi alkalmassági vizsgálatait és a személyzet szimulátoros képzését, melyek a légi utazás biztonságára további kockázatokat és veszélyeket jelentettek.

Mindezek miatt a Rosaviatsia szükségesnek és indokoltnak ítélte meg, hogy ne csak felfüggessze, hanem be is vonja a légitársaság üzemelési engedélyét.

A korábbi hírek szerint a pénzügyi krízisbe került légitársaságot az Aeroflot vette volna szárnyai alá, aki beolvasztotta volna az operációt az állami vállalatba, azonban az orosz nemzeti légitársaság végül kitáncolt az üzletből. Kedden az S7 csoport jelentette be, hogy szándéknyilatkozatot írtak alá a Transaero 50%-ának átvételéről, azonban az nem ismert, hogy az orosz légügyi hatóság döntése hogyan érinti ezt a megegyezést.

A Transaero működése az Oroszországot sújtó nemzetközi szankciók és a rubel árfolyam esése miatt, az orosz kiutazó és nyaraló turizmusban bekövetkezett drámai visszaesés következtében lehetetlenült el.

A légitársaság korábban nagyívű fejlődési tervekkel rendelkezett, még A380-as óriásgépre is volt megrendelése, mely az eredeti tervek szerint idén, 2015-ben állt volna szolgálatba.

A cég flottájába még július végén érkezett meg az első Airbus A321 típusú utasszállító repülőgép, melyet a pénzügyi krízis következtében a héten adtak vissza a lízingbe adónak.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!