Minden Boeing 737-esek eddig leghatékonyabb poggyásztartó rekeszét vezette be minap az amerikai repülőgépgyár az indító légitársaság Alaska Airlines-szal közösen. A Space Bin névre keresztelt új csomagtartó rendszerrel a légitársaságoknak 48%-kal nagyobb kapacitás áll rendelkezésre.

A 737-es típuscsalád legújabb Space Bin rekesze. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A 737-es típuscsalád legújabb Space Bin rekesze.
(Fotó: Boeing Company)

A légitársaságok számára az opciós felszereltségi listán szereplő legújabb poggyásztartó rekesz az eddigi SkyInterioros Next Generation 737-eseken rendszeresítettekhez képest összesen hat, vagyis kettővel több gurulós bőröndöt képes az oldalára fektetve befogadni. Mindezt a standard 23x36x56 centiméteres méretben.

A Space Bin a 2017-ben debütáló legújabb generációs MAX típuscsaládhoz is külön rendelhető tartozék, de mostantól a Boeing a Next Generation sorozatig visszamenőleg utólagos kiépítést is vállal, így a légitársaságoknak adott a választás, ha esetleg praktikusabb poggyásztartókkal szeretnék utasaikat megörvendeztetni.

A praktikumban hangsúlyos, hogy méretéből fakadóan nemcsak több csomag helyezhető el az új rekeszben, hanem kényelmesebben is kezelhető, mivel nyitáskor a rakodóperem öt centivel alacsonyabbra nyílik, ezzel könnyítve a pakolást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Összehasonlító fotó: egymás mellett balra a Boeing SkyInterior belső alaptartozéka, a Pivot Bin rekesz, és jobbra az NG-khez és a MAX-okhoz is opcionális Space Bin. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Összehasonlító fotó: egymás mellett balra a Boeing SkyInterior belső alaptartozéka, a Pivot Bin rekesz, és jobbra az NG-khez és a MAX-okhoz is opcionális Space Bin. (Fotó: Boeing Company)

Az Alaska Airlines gépparkjában a 737-900ER a bevezetője a Space Bin-nek. A seattle-i légitársaság a folyamatban lévő, összességében 150 millió dollárt felemésztő szolgáltatásfejlesztési programja részeként 2017 végére már a flotta közel felén, mintegy 69 737-esen rajta szeretné tudni ezt az új poggyásztartót.

A 737-es család leghosszabb törzsű változata, a 737-900ER, majdan pedig a 737 MAX-9 a Boeing SkyInterior (BSI) rekeszeivel legfeljebb 132 poggyász fedélzeti elhelyezésére alkalmas, amely a Space Bin-nel 198-ra emelkedik. Ezek azonban gyári maximumok, amelyek az egyes üzemeltetők kabinberendezési sajátosságai okán a valóságban eltérhetnek. Az Alaska Airlines esetében a 737-900ER-eken ezért 117 a hagyományos BSI-, és 174 az új rendszerben felvihető bőrönd mennyiség.

Forrás: Alaska Airlines YouTube Csatorna

Katalógus adatoknál maradva a 737-700NG / 737 MAX-7 esetében 90-ről 134-re, a legnépszerűbb 737-800NG / 737 MAX-8 típusoknál pedig 118-ról 178-ra emelhető a Space Bin-nel a kézipoggyász befogadó képesség.

Az Alaska Airlines mellett a Boeing a Space Bin eddigi megrendelői között tudhatja még a spanyol Air Europa, a kínai 9 Air, az amerikai Delta Air Lines, az angol Jet2.com és a szintén amerikai United Airlines légitársaságokat.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!