Megérkezett az első A321-es az amerikai Frontier Airlines flottájába. A denveri központú low-cost légitársaság összesen 19 darabot rendelt az A320-as típuscsalád leghosszabb törzsű változatából, hogy az orlandói bázisáról szolgálja ki a forgalmat elsősorban Philadelphia, Denver, Cleveland és Detroit irányába.

A Frontier első A321-ese, itt még német berepülő lajstromban. Az amerikai lajstroma N701FR. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A Frontier első A321-ese, itt még német berepülő lajstromban. Az amerikai lajstroma N701FR. (Fotó: Airbus)

A Frontier Airlines által megrendelt 19 darab A321-es mind a jelenlegi hajtómű opciós (ceo) változat, de már Sharklet szárnyvéggel ellátva, amely tovább fokozza a típus hatékonyságát.

Az Airbus újfent fel is hívta rá a figyelmet, hogy a 2,4 méter magasra nyúló szárnyvégi kiegészítővel a típus akár 4%-os üzemanyag takarékosságot is képes elérni, illetőleg a kedvezőbb fogyasztásból adódóan az üzemeltetőnek 100 tengeri mérfölddel nagyobb hatótáv, vagy 450 kg-mal nagyobb hasznos terhelhetőség áll rendelkezésre a járatok teljesítése során.

A kabinberendezést illetően a Frontier Airlines az A321ceo maximumát választotta. A gépeket egyosztályosan 230 üléses kivitellel veszik át a low-cost modell elvárásainak megfelelően. A lehetséges hajtóművek közül pedig a CFM International 56-5B erőforrását nézték ki a flotta számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Leszállás közben. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Leszállás közben. (Fotó: Airbus)

A Frontier Airlines mára kizárólag Airbusokból álló gépparkja jelenleg 35 darab A319-est és 22 darab A320-ast számlál. Ehhez csatlakozik a tizenkilenc A321-esen kívül még két A320-as is a közeljövőben, de a vállalatnak már az új hajtómű opciós NEO-családból is van rendelése 18 darab A319neo és 62 darab A320neo-ra szólóan, amelyekkel a Frontier felé most éppen 100 gépen áll a gyártási hátraléka az Airbusnak.

Az 1994-ben alapított amerikai légitársaság viszonylag fiatal Airbus üzemeltető. Az első Airbusukat 2001-ben vették át, amellyel hozzáláttak a flotta egységesítésének. Előzőleg ugyanis többek közt Boeing 737-esek is üzemeltek az útvonalhálózatban. Most az A321-esek érkezésekor a flotta már homogén, ezért a minden eddiginél nagyobb utaslétszám felvételére képes típussal egyértelműen a kapacitások fejlesztésére koncentrálnak.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!