Az ötvenedik Airbus A330-as átvételét ünnepelte az európai repülőgépgyárral közösen a budapesti Liszt Ferenc repülőtérre is éppen ebből a típuscsaládból származó gépeivel rendszeresen közlekedő kínai nemzeti légitársaság, az Air China.

Kapcsolódó cikk, előzmény Felszállt az Air China 242 tonnás A330-asa

Ünnepi csoportkép a toulouse-i átadóközpontban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Ünnepi csoportkép a toulouse-i átadóközpontban. (Fotó: Airbus)

Az ünnepelt félszázadik gép egy megnövelt teljesítményű, 242 tonna maximális felszállósúlyú és vele nagyobb hatótávra képes A330-300-as.

A népszerű A330-as család legújabb típusvariánsát, amely nem mellesleg a 2017 végére várható A330neo műszaki alapjait is képezi Kínában az Air China állítja elsőként forgalomba, világviszonylatban az amerikai Delta Air Linest és az európai Scandinavian Airlinest (SAS) követően a sorban.

Crew csoportkép, háttérben a géppel, rajta az ötvenes jelzéssel. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Crew csoportkép, háttérben a géppel, rajta az ötvenes jelzéssel. (Fotó: Airbus)

Az Air China csaknem tíz éve, 2006-ban az első A330-200-asának az átvételével vált A330-as üzemeltetővé, és a típus máig az egyik legfontosabb szélestörzsű utasszállító a légitársaság flottájában, amely a rövidebb törzsű A330-200-assal (ezek közlekednek a budapesti repülőtérre is) és a hosszabb A330-300-assal egyaránt rendelkezik. A jelentőségüket mi sem jelzi jobban mint az ötvenes szám, mivel egyik másik nagyteljesítményű típus sincs jelen ekkora mennyiségben a légitársaság gépparkjában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ötvenedik, B-5977 lajstromot viselő A330-as örömére egy „50th A330 for Air China” feliratú matricát is elhelyeztek a gépen, felhívva a különlegességére a figyelmet. A fedélzetet a légitársaság háromosztályos konfigurációban összesen 301 utas szállítására alkalmasan rendeztette be, 30 business, 16 premium economy és 255 economy ülés elosztásban.

Az Air China ötvenedik A330-asa, a szűzfelszállása napján, még gyári berepülő lajstromban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Air China ötvenedik A330-asa, a szűzfelszállása napján, még gyári berepülő lajstromban. (Fotó: Airbus)

A330, lesz-e folytatás?

Annak ellenére, hogy az Air China flottájának kiemelten fontos nagyhatótávú típusa az A330-as a légitársaság egyelőre nem mutatott érdeklődést az új hajtómű opciós változat, az A330neo iránt, amely az A330-200 alapjain A330-800neo, az A330-300 alapjain pedig A330-900neo megnevezéssel él tovább, még hatékonyabb üzemet kínálva ügyfeleinek.

A jövőbeni flottafejlesztési tervekre vonatkozólag az A330-as esélyeit latolgatva két tényezőt érdemes figyelembe venni: egyfelől az Airbus 2017-től tiencsini A330-as átadóközpontot létesít, amely újabb lendületet adhat kínai üzemeltetőknek a megrendelésekre, másfelől viszont lehetséges, hogy az Air China hosszabb távon a legújabb, kompozit generációs gépekben gondolkodik, amit előre is vetít, hogy 10 darab A350-900-asra máris van érvényes rendelésük.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!