Mindhárom hajtómű opcióval szerelt változatában megszerezte az európai EASA és az amerikai FAA típusengedélyeit az A330-300-as legújabb, megnövelt felszállósúlyú változata – közölte pénteken az Airbus repülőgépgyár.

Az Airbus berepülő flottájának egyik A330-asa. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Airbus berepülő flottájának egyik A330-asa. (Fotó: Airbus)

Az Airbus A330-300-as 242 tonnás maximális felszállósúlyú változata áprilisban elsőként a General Electric CF6-80E hajtóművel szerzett típusengedélyt, előbb az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől, majd rá egy hónapra májusban az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól. Miután júniusban az EASA a másik két hajtómű opcióval, a Pratt&Whitney PW4000-essel, valamint a Rolls-Royce Trent 700-assal is elismerte a típusvariánst.

Legújabban szeptember közepén ─ együttműködésben az EASA-val ─ az FAA is megadta a jogosítást a PW4000-es és Trent 700-as hajtóművekkel 242 tonnás legnagyobb felszállósúllyal való üzemeltetésére a típusnak, így az A330-300-as már mindhárom hajtómű opciójában készen áll az eddigieknél is nagyobb teljesítményt biztosítani az üzemeltetői számára.

A típuscsaládban rövidebb törzsű A330-200-ast az EASA szeptemberben ismerte el 242 tonnás kivitelben, miközben már az FAA típusdokumentációja is folyamatban van, ugyanúgy mindhárom hajtómű változatra szólóan.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus közlése szerint ügyfeleik közül eddig tizenketten döntöttek úgy, hogy összesen 45 darab megnövelt felszállósúlyú A330-ast vásárolnak. A legelső ebből a szériából származó gép átadására, egy A330-300-aséra május végén az amerikai Delta Air Lines számára került sor, amely egyelőre az egyetlen üzemeltető. A második várhatóan az Air China lesz, amelynek gépe a múlt héten kezdte meg a berepülési programját.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!