Késik a Singapore Airlines Airbus A380-800-asain a prémium turista osztály bevezetése, miután a szingapúri légitársaság nem tudott kellő időben elkészülni mindegyik négyosztályosításra kijelölt géppel.
A Singapore Airlines bocsánatkéréssel fordult utasaihoz, amiért nem tudják időben rendelkezésre bocsátani az új kabinterméküket. Jelezték, mindent megtesznek annak érdekében, hogy minél hamarabb elkészüljön az A380-800-asokra az új prémium turista osztály. A késedelem a légitársaság közlése szerint az ülések telepítésében keletkezett, de ennél többet nem árultak el.
A csúszás azért is kellemetlen, mert a foglalási rendszerben idén februárban elérhetővé tett új utasosztály tíznél is több járatot érint a Singapore Airlines útvonalhálózatában, méghozzá olyan prominens útvonalakon mint London, Párizs, Zürich, Tokió – Los Angeles, Frankfurt – New York, vagy éppen Sydney.
Az A380-800-asokon korábban szeptemberre ígért magasabb nívójú turista osztály rendelkezésre állása jelen állás szerint várhatóan csak jövő tavaszra áll teljes mértékben helyre, addig az ötcsillagos légitársaságnak a jegyértékesítő partnereivel együttműködésben sűrű elnézést kérésekkel kell az utasok felé fordulnia.
Megoldásként a légitársaság azt kínálja, hogy amennyiben az átfoglalás nem lehetséges valamely másik járatra, amelyen elérhető a prémium turista osztály (a Boeing 777-300ER gépeket ugyanis nem érinti a késedelem) akkor a jegyeket a hagyományos turista osztályra tudják érvényesíteni az árkülönbözet visszatérítésével.
A magas színvonalú szolgáltatásairól ismert Singapore Airlines 2013 novemberében jelentette be, hogy tovább szélesíti a kabintermékeinek körét, amikor hozzálátott negyedik komfortosztálya, a Premium Economy Class kidolgozásának. A flotta kétszintes A380-800-asai eredetileg First, Business és Economy osztályokkal voltak konfigurálva.