Konszolidáció, és ezzel akár több légitársaság megszűnése is várhat Közép-Kelet Európa légipiacára annak ellenére, hogy fejlődési potenciálja meghaladja a nyugatét – hangzott el a Budapesten tartott CEE (közép-kelet-európai) légügyi konferencián szerdán.

Heike Birlenbach, a Lufthansa európai kereskedelmi alelnöke a konferencián azt mondta, az Amerikai Egyesült Államokban már korábban lezajlott ez a folyamat, ennek köszönhetően a három legnagyobb légitársaság a piac 80 százalékát fedi le, míg Európában ez az arány csak 42 százalék.

Közölte még, hogy 2015-ben átlagosan 4-7 százalékos bővülésre számítanak a közép-kelet-európai régióban, amely magasabb, mint Nyugat-Európában, de az adatok jelentősen változhatnak az emberek fizetőképessége miatt. Ezzel együtt a piacban nagy lehetőségek vannak.

Hozzátette: nagyon fontos szerepük van a diszkont légitársaságoknak a fejlődésben, ezért a hagyományos európai légicégeknek az a feladata, hogy megjelenjenek a piacon a saját diszkont márkájukkal és ezzel emeljék a színvonalat, az elérhető kapcsolatokat. Álláspontja szerint Nyugat-Európához képest Kelet-Európában nagyobb potenciál van az üzleti utazók piacán.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
B-J: Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója, Heike Birlenbach, a Lufthansa európai kereskedelmi alelnöke, Anca Apahidean, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) kelet-európai régióért felelős menedzsere és Simon McNamara, az Európai Légitársaságok Szövetségének képviselője (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

B-J: Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója, Heike Birlenbach, a Lufthansa európai kereskedelmi alelnöke, Anca Apahidean, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) kelet-európai régióért felelős menedzsere és Simon McNamara, az Európai Légitársaságok Szövetségének képviselője (Fotó: AIRportal.hu)


Az ukrajnai és orosz helyzettel kapcsolatban azt mondta, átlagosan 25 százalékkal csökkentették kapacitásaikat Ukrajna felé és középtávon egyik országban sem számítanak jelentős bővülésre, mert senki nem akar befektetni és a privát szektor elkölthető jövedelme jelentősen csökkent.

Simon McNamara, az Európai Légitársaságok Szövetségének képviselője azt mondta, Kelet-Európa mindig jobban fejlődött a nyugathoz képest, mert sokkal több potenciál van a régióban, de túlkapacitás jellemzi a nyugatot. Szintén megemlítette, hogy a piacot szektoronként három szereplő uralja, a többiek szenvedni fognak a következő 5-10 évben, hogy megtalálják a saját piacukat.

Anca Apahidean, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) kelet-európai régióért felelős menedzsere a szervezet adatait idézve elmondta, a legjobban Törökország, Lengyelország, Románia és Szerbia fejlődhet.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!