Megszerezte a brazil légügyi hatóság, az ANAC típusengedélyét az Airbus A350XWB, és ezzel lényegében minden adminisztratív akadálya elhárult annak, hogy a dél-amerikai ország légitársaságai is forgalomba állítsák az Airbus vadonatúj szélestörzsű típusát. Az első üzemeltető, várhatóan decembertől a TAM Linhas Aéreas lesz, amely 2019-ig bezárólag összesen 27 darab A350-900-ast vár a flottájába.
Brazília polgári légügyi hatósága az Airbus repülőgépgyárral és a leendő első üzemeltetővel, a TAM légitársasággal együttműködésben lefolytatva a tanúsító eljárását augusztus 14-én adta ki a típusengedélyét az Airbus legújabb generációs, kéthajtóműves szélestörzsű utasszállító típusára, az A350-900-asra.
A tizenhárom hónapos engedélyeztetési procedúrában a brazil hatóság nyolc hónapon át saját szakembereivel közvetlenül is részt vett, megfigyelőként pedig a TAM műszaki csapata is jelen volt, értékes tapasztalatokat gyűjtve a típusról.
A típus megengedett legnagyobb felszállósúlya 268 tonna, amelyet a Rolls-Royce Trent XWB-84 hajtóművek 374,5 kN maximális tolóerővel tudnak a levegőbe emelni. A „felszálló” teljesítmény legfeljebb öt percen át tartható, mert azon túl a hajtóművek károsodást szenvedhetnek. Amennyiben a hajtóművek ezt meghaladó időtartamon át ekkora hatásfokkal voltak üzemeltetve, azt a hajtómű gépkönyvébe előírásszerűen rögzíteni kell. A hosszan megengedett legnagyobb tolóerő 317,6 kN.
Az A350-900-as összesen 140 978 liter üzemanyag felvételére képes, ebből a legnagyobb rész, 81 ezer liter jut a center tankba és 29 ezer liternyi kerozin a szárnyak tárolóiba. A hatótáv teljesítmény 14350 km. Az ANAC a típust ETOPS feltételrendszerben üzemeltethetőnek minősítette, az EASA vonatkozó szabályozását elfogadta.
A típus maximális repülési magassága 43 ezer láb, vagyis mintegy 13 ezer méter, ennél magasabbra az A350-esnek nem ajánlott repülnie. A legszélsőségesebb hőmérséklet, amelyet a gép repülés közben kibír -80 Celsius fok.
Az eddigi megrendelések alapján Brazíliában két légitársaság, a TAM és az Azul lesznek A350XWB üzemeltetők. Az előbbinek 27, utóbbinak 5 gépre van érvényben megrendelésre, illetőleg lízingszerződése. Az Azul ugyanis az AerCap lízingcégtől veszi majd át 2017-től kezdődően az A350-eseit. A TAM az egész amerikai kontinensen első üzemeltetőként várhatóan decemberben kapja meg a számára a toulouse-i végszerelő soron már javában készülő első A350-est (MSN24).