A görög SkyGreece Airlines légitársaság közleményben jelentette be, hogy „ideiglenesen beszünteti működését”. A légitársaság azt követően adott ki egy szűkszavú közleményt, hogy szerdai és csütörtöki járataikat törölték, a légitársaság ügyfélszolgálatát és vezetőit nem lehetett elérni. Több száz utas maradt hoppon.

A légitársaság hivatalos közleménye

Forrás: SkyGreece Airlines | © AIRportal.hu

Forrás: SkyGreece Airlines

A SkyGreece Airlines Athénban kiadott, egy oldalas, angol nyelvű közleményében elnézést kér mindazon utasaitól, akiket érintett a légitársaság működési válsága. A cég alapítói és vezetői éjt nappá téve azon dolgoznak, hogy gondoskodjanak az utasokról és megoldják a felmerült problémákat.

A közleményben arra hivatkoznak, hogy a légitársaság nemzetközi járatainak májusi elindítását követően rövid idővel a SkyGreece-t súlyosan érintette a görögországi pénzügyi krízis. A cég alapítói annak ellenére a működés fenntartásán dolgoztak, hogy a jegyeladások azonnal és drámai mértékben csökkentek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Sajnálatos módon a cég műszaki problémák miatt a légitársaság menetrendje teljesen felborult és hatalmas késéseket gyűjtöttek össze, emellett jelentős többletköltségeik is felmerültek.

A SkyGreece vezetése értékelve a helyzetet úgy döntött, hogy ideiglenesen fel kell függesszék a légitársaság teljes működését, de bíznak abban, hogy hamarosan újra indulhatnak.

Az utasoknak a cég azt tanácsolja, hogy forduljanak az utazási irodákhoz annak érdekében, hogy alternatív úton (más légitársaságokkal) el tudjanak utazni a kívánt célállomásra. A légitársaság rövid közleménye végén idézi a vonatkozó EU-s jogszabály részletét.

A torontói repülőtér megelégelhette a kifizetetlen számlákat

Kanadai, hivatalosan nem megerősített lapértesülések szerint a légitársaságnál annak következtében kezdett dőlni a dominó, hogy a torontói repülőtér nem engedte felszállni a légitársaság egyetlen Boeing 767-es repülőgépét, mert a cég hatalmas tartozásokat halmozott fel és azt nem tudta kiegyenlíteni.

A légitársaságok a repülőtér üzemeltető cégek, földi kiszolgálók, üzemanyag és catering ellátó cégek felé általában utólagosan fizetik a számláikat. Amennyiben ez nem történik meg az adott repülőtér ahol a légitársaság repülőgépe tartózkodik, a helyzet rendezéséig megtagadhatja a repülőgép felszállását, a földi kiszolgálók pedig megtagadhatják a repülőgép felkészítését.

A magyar utasoknak segít a konzulátus, de még senki nem fordult hozzájuk

Magyarország torontói főkonzulátusa szerdán állampolgári bejelentés alapján értesült arról, hogy törölték a SkyGreece szerdai, GW428-as Toronto-Budapest-Szaloniki járatát. Azonnali segítségnyújtást azonban egy magyar állampolgár sem kért – adta hírül még csütörtökön este az MTI.

A magyar képviseletnek sem e-mailben, sem telefonon nem sikerült a légitársaságtól felvilágosítást szereznie. Csütörtökön a főkonzulátus egyik munkatársa felkereste a SkyGreece torontói irodáját, de azt zárva találta, és nem akadt a nyitva tartásra vonatkozó információra sem. A szomszédos irodák munkatársai nem tudtak biztos információval szolgálni a légitársaságról, de a mozgást az utóbbi pár napban nem nagyon tapasztaltak.

Csige Gábor torontói magyar konzul közölte, hogy a főkonzulátus munkaidőben a +1-647-349-2550 telefonszámon, munkaidő után pedig a +1-416-427-5989 telefonszámon fogadja a hívásokat és mindent megtesz, hogy segítse a magyar állampolgárok hazajutását.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!