A SkyGreece légitársaság több utasa is hoppon maradt – köztük számos magyar is Kanadában rekedt – a múlt heti több napos késések és az eheti járattörlések miatt. A budapesti járat sem közlekedik a mai napon. A cég kanadai irodái bezártak, nem lehet elérni a légitársaság ügyfélszolgálatát és vezetőit sem.

Az SX-BPN lajstromjelű Boeing 767-300-as az egyetlen repülőgépe a légitársaságnak. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az SX-BPN lajstromjelű Boeing 767-300-as az egyetlen repülőgépe a légitársaságnak. (Fotó: AIRportal.hu)

A légitársaság weboldala ugyan működik, de a Facebbok oldaluk és Twitter fiókjuk is felfüggesztésre került. Ezt követően kaptak szárnyra olyan értesülések, hogy a légitársaság beszünteti működését.

Az egyetlen Boeing 767-300-as repülőgéppel rendelkező SkyGreece Airlines szerdai és csütörtöki torontói járatait törölték a légitársaság működésével összefüggő, „üzemeltetési okok” miatt, de már a múlt heti egyik járatuk is négy napos késéssel tudott csak elindulni – kanadai lapértesülések szerint.

Törölve a budapesti járat, Kanadában rekedt utasok százai, köztök több magyar is

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hivatalos menetrend szerint a mai Torontóból érkező járatnak reggel 9:10-kor kellett volna leszállnia Ferihegyen. A Budapest Airport járatinformációs oldala szerint azonban a járat törlésre került, csakúgy, mint a délutáni Szalonikiből érkező és a menetrend szerint 16:10-kor Torontóba induló járat.

A múlt heti több napos járatkésések és az eheti járattörlések több száz utast érintettek, köztük számos magyart is, akik Kanadából tértek volna haza Budapestre,
de olyanokat is, akik ezen a héten utaztak volna ki Kanadába.

A kanadai CityNews tévécsatorna magyar utasokat is megszólaltatott tudósításában, akik azt nyilatkozták, hogy nem kaptak semmilyen információt a légitársaságtól, hogy mikor és hogyan tudnak hazautazni.

Tanácstalan a magyarországi képviselet is

Lapunk elérte a légitársaságok magyarországi képviseletével és repülőjegy-értékesítéssel foglalkozó B2Sky Hungary-t, akik többek közt a görög légitársaság magyarországi képviseletét is ellátják. Tőlük azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a SkyGreece velük sem közölt információt a kialakult helyzetről. A légitársaság központját nem tudják elérni, így tehetetlenek, de az utasokat megpróbálják a tőlük telhető minden módon segíteni.

Kovács Julianna a B2Sky ügyvezető igazgatója azt tanácsolta az utasoknak, hogy próbáljanak várni 1-2 napot, amíg tisztázódik a légitársaság helyzete, mert az elmúlt hónapokban is többször előfordult, hogy a törölt csütörtöki járatok a hétvégén közlekedtek. Akiknek nagyon sürgős az utazás, azoknak ők is azt tanácsolják, hogy vásároljanak jegyet egy másik légitársaság járatára, azonban azt garantálni nem lehet, hogy a felmerülő többletköltségeket – az új jegy árát, szállás és transzfer-költségeket – bárki megtéríti a jövőben.

A légitársaság vezetői elérhetetlenek, egymásra mutogatnak

Forrás: citynews.ca | © AIRportal.hu

Forrás: citynews.ca

A kanadai CityNews csatorna próbálta elérni a légitársaság több tulajdonosát és vezetőjét – sikertelenül. Egyedül Nicholas Alexandris atyát, a cég egyik felelős vezetőjét és igazgatósági tagját sikerült elérni egy Facebook üzenetben, mielőtt ő is felfüggesztette volna Facebook fiókját.

Alexandris Facebook üzenetében azt nyilatkozta, hogy jelenleg Görögországban tartózkodik, nincs szabadságon, hanem a légitársaság ügyein dolgozik. Későbbi információk szerint Alexandris már két hete lemondott a SkyGreece cégben betöltött igazgatósági tagságáról.

Alexandris a légitársaság elnökéhez és fő tulajdonosához, Ken Stathakis-hoz irányította a riportert, azzal, hogy ő a fő tulajdonos, aki az összes döntést meghozza a légitársaság működésével kapcsolatban. Továbbá megnevezte a társaság másik két kanadában élő görög résztulajdonosát, akik talán tudnak a helyzetről információval szolgálni, azonban a TV csatornának egyiküket sem sikerült megszólaltatni.

Az egyik Horvátországban rekedt Kanadában élő utasnak a horvátországi hatóságok azt tanácsolták, hogy próbáljon más légitársaság járatával hazajutni, mert nincs arról információjuk, hogy a SkyGreece légitársaság mikor fog újra járatot teljesíteni.

Már az első járat is nyögvenyelősen indult

A SkyGreece Airlines 2015. júniustól üzemeltetett menetrend szerinti járatokat Kanada és Görögország között. A légitársaság szerdánkénti járatai zágrábi, a csütörtöki járatok pedig budapesti közbenső leszállással közlekedtek. A menetrend szerint hetente egyszer Budapestre érkező járat az eltelt bő két hónap alatt több alkalommal bérelt repülőgéppel, vagy jelentős késésekkel közlekedett.

A légitársaság első járata 2015. június 18-án csütörtökön reggel 8 óra után pár perccel ért földet Ferihegyen, a portugál HiFly-tól bérelt Airbus A330-243 típusú repülőgép teljesítette. Információink szerint a járatok több alkalommal alacsony telítettséggel üzemeltek és több alkalommal előfordult, hogy a légitársaság bérelt repülőgéppel volt kénytelen teljesíteni a járatát az egyetlen saját repülőgépének meghibásodása miatt. Az ünnepélyes budapesti járatnyitó és a járat sajtó-nyilvános felszentelése (szó szerint értendő – szerk.) is a repülőgép meghibásodása és az emiatt bekövetkezett több napos késés miatt maradt el.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!