Átvette az első, Boeing 747-8 Intercontinental repülőgépét a Korean Air az amerikai gyártótól. A négyhajtóműves utasszállító új generációs típusa a légitársaság tíz darabos megrendelésének első példányaként érkezik a cég flottájába.

Fotó: Boeing Company | © AIRportal.hu

Fotó: Boeing Company

A dél-koreai nemzeti légitársaság légiáru szállítási üzletága már rendelkezik hét darab Boeing 747-8F cargo repülőgéppel, így a Korean Air lett az első olyan légifuvarozó a világon, aki a Boeing 747-8-as utas és áruszállító változatát egyaránt üzemelteti.

A Korean Air tradicionális Jumbo üzemeltető már 40 éve és azon kevés légitársaságok közé tartozik, amelynek története során szinte mindegyik 747-es változat repült a flottájában.

A dél-koreai nemzeti légitársaság 161 darabos flottájában jelenleg összesen 87 darab Boeing utasszállítót üzemeltet, melyek között megtalálhatók a 737, 747 és 777 típusok.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cég cargo üzletága kizárólag Boeing-gépekkel repül, 28 gépes flottájában 747-400-as 747-8F és 777F típusok szolgálnak.

A Boeing 747-8I repülőgépek 16%-kal kevesebb üzemanyagot használnak, ugyanennyivel alacsonyabb a környezetterhelésük és 30%-kal halkabbak az előző generációs 747-400-asoknál, és 14.310 km-es hatótávolsággal rendelkeznek. A repülőgépek utasfedélzete a Dreamliner típus-inspirálta berendezéssel készült, mely az alkalmazott csúcstechnológiáknak és belső kialakításnak köszönhetően nagyobb komfortot biztosít az utasok számára.

Fotó: Boeing Company | © AIRportal.hu

Fotó: Boeing Company

A Korean Air 747-8I repülőgépei háromosztályos elrendezésben 368 utast képesek szállítani. A repülőgépek a Korean Air új First Class termékével, Kosmo Suite 2.0 ülésekkel lesznek felszerelve, melyek teljesen zárhatók, továbbá 24 colos képernyővel rendelkeznek.

A légitársaság üzleti osztálya, a Business Class Prestige Suites szintén a korábbiaknál nagyobb kényelmet biztosít utasainak.

A Korean Air nem csak üzemeltetője, hanem részben gyártója is a Boeing 747-8-as típusnak, hiszen a cég egyik üzletága gyártja a 747-8 és 787 típusok jellegzetes, csúcstechnológiájú szárnyvégeit, valamint a koreaiak lesznek a kettő közül az egyik beszállítók, akik a 737 MAX repülőgépek wingletjeit (Advanced Technology (AT) Winglet) is gyártják.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!