Az eredetileg tervezett ütemezést megelőzve, még az idei évben átveheti a német Lufthansa a légitársaság első Airbus A320neo repülőgépét.

Lufthansa A320neo (Grafika: Airbus) | © AIRportal.hu

Lufthansa A320neo (Grafika: Airbus)

A 6801-es gyártási számú, majdan D-AINA lajstromjel alatt repülő Airbus az év végén érkezik meg a légitársasághoz. Ezt Anja Lindenstein a Lufthansa szóvivője erősítette meg az aero.de-nek. Az eredeti tervek szerint a gyártó 2016 elején szállította volna le a német légitársaság első A320neo-ját.

A Lufthansa összesen 61 darab A320neo-ra és 40 darab A321neo-ra rendelkezik megrendeléssel az európai repülőgépgyártónál. Érdekesség, hogy a légitársaság a megrendelt A320neo-k egy részéhez Pratt&Whitney PW1100G másik részéhez pedig a CFM International új generációs erőforrását, a LEAP-1A-t választotta.

Az első A320neo átadása már biztosan csúszni fog, a berepülési program 3 hónapos kényszerszünete miatt, melyet a Pratt&Whitney PW1100G hajtómű gyártási hibája okozott

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

 | © AIRportal.hu

Fotók: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotók: AIRportal.hu

Amint korábbi cikkünkben megírtuk, a meghibásodást akkor észlelte az Airbus, amikor az MSN6101 gyári számú prototípus április 30-án repülés közben állítólag madárral ütközött.

Az incidensről az Airbus nem volt hajlandó részleteket közölni, csupán annyit hangsúlyoztak, hogy az eset nem lesz hatással az A320neo idei forgalomba bocsátására, vagyis tartható lesz a bevezetési menetrend.

Az akkori nyilatkozatok szerint az Airbus felszállást addig nem hajt végre a géppel, amíg a hajtóművet teljesen ki nem cserélik, ezért a Pratt&Whitney új hajtóműveket küld Toulouse-nak.

Azok felszerelése előtt az Airbus kizárólag földi teszteket folytat.

A hibáról az Airbus csak rendkívül szűkszavú tájékoztatást adott és egyelőre nem közöltek részleteket arról sem, hogy

a berepülési programban bekövetkezett három hónapos kényszerpihenő mekkora csúszást eredményez a típus az első üzemeltetőnek, a Qatar Airways-nek eredetileg 2015. novemberére tervezett átadásában.

A sajtónak nem, de Al Baker-nek azért jelezte az Airbus a lehetséges csúszást

Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezére még a párizsi légi szalont megelőzően egy nyilatkozatában kijelentette, hogy az A320neo forgalomba bocsátásában késés várható, az információ forrásául az európai repülőgépgyártót jelölte meg. A késés az akkori információk szerint nem lesz jelentős, vagyis ebből következőleg még így is tartható lesz az idei év végi első átadás, de azt sem lehet kizárni, hogy esetleg a jövő évre csúszik az A320neo bevezetése.

Fotó a prototípus első felszállásáról. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Fotó a prototípus első felszállásáról.
(Fotó: AIRportal.hu)

Az első Pratt&Whitney hajtóművel szerelt prototípus 2014. szeptember 25-én szállt fel. Az idén május 19-én történt első CFM International LEAP-1A hajtóműves felszálláskor az Airbus azt közölte, hogy a berepülési program több, mint 400 repült óránál tart, amelyet a három prototípus mintegy 130 járattal gyűjtött össze. A CFM hajtóműves A320neo forgalomba bocsátását 2016 első félévére ígéri az Airbus.

A háromféle típusváltozatban kínált A320neo család 2015 májusáig bezárólag 72 ügyféltől összesen 3797 darab megrendelést szerzett. Az A319neo 49 darab, az A320neo 2937 darab és a leghosszabb törzsű A321neo változat 811 darab értékesítést nyert. Az indító Qatar Airwaysnek összesen 50 gépre van szerződése, 36 A320neo-ra és 14 A321neo-ra érvényesen.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!