Boeing 767-est adott át a General Electric repülőgéplízinggel foglalkozó vállalata, a GE Capital Aviation Services (GECAS) az Icelandair számára. Az izlandi légitársaság a kapacitásainak fejlesztése érdekében döntött összesen két darab 767-es beszerzése mellett.

GECAS Boeing 767-300ER computer grafika. Az Icelandair-hez érkezett valódi 767-es nem wingletes. (Forrás: GECAS) | © AIRportal.hu

GECAS Boeing 767-300ER computer grafika. Az Icelandair-hez érkezett valódi 767-es nem wingletes. (Forrás: GECAS)

Közvetlenül a gépátvétet megelőzően a kizárólag Boeing 757-esekkel működött Icelandair egy 2000-es évjáratú, General Electric CF6 hajtóművekkel szerelt Boeing 767-300ER-t (Extended Range) vett tartós bérletbe. A tizenöt éves szélestörzsű repülőgép 2000 augusztusának végén az Air New Zealand flottájában állt szolgálatba, majd több más légitársaságnál is megfordult. Az Icelandair előtt a Kenya Airways repült vele, miután 2014 májusában ideiglenesen kivonták a forgalomból és tárolták. Legújabb üzemeltetőjénél TF-ISN lajstromot kapott.

Az Atlanti-óceánon fekvő szigetország légitársasága idén márciusban határozta el a nagyobb teljesítményű 767-es beszerzését, hogy a 757-esekkel el nem érhető városokba is járatot tudjon indítani, de a 767-es feladata előbb és elsődlegesen a főváros, Reykjavík és a London-Heathrow közötti összeköttetés kapacitásainak növelése, hogy az Icelandair még több utast tudjon ráhordani a bázisáról induló észak-amerikai járatokra. Ráadásul nem egy 767-es érkezik, hanem összesen kettő, de a második gépet ─ mint azt az atwonline.com az Icelandair szóvivőjétől megtudta ─ nem a GECAS fogja szállítani.

Az észak-amerikai járatok üzemeltetése szemponjából kedvező Izland-bázist szemléltető útvonaltérkép a jövő márciusban induló chicagói járatot kiemelve. (Forrás: Icelandair) | © AIRportal.hu

Az észak-amerikai járatok üzemeltetése szemponjából kedvező Izland-bázist szemléltető útvonaltérkép a jövő márciusban induló chicagói járatot kiemelve. (Forrás: Icelandair)

Az Icelandair flottainformációs oldala szerint az utasszállító 757-200-asaik kétféle konfigurációban 183 és 184 ülésesek, az egyetlen 757-300-asuk 222 fős utaskapacitással rendelkezik. A 767-300-as egyelőre nincs feltüntetve az adatbázisban, az atwonline.com viszont úgy tudja, a GECAS-tól érkezett gép 260 utast képest szállítani. A 767-essel technológiailag rokon 757-esből a cargo változatokkal együttvéve 26 darabot számlál az Icelandair gépparkja.

Hosszabb távra az Icelandair a Boeing legújabb generációs 737-esével, a 737 MAX családdal tervez. A légitársaság 2013 februárjában véglegesített megrendelési szerződése összesen 24 darab MAX 737-esre érvényes, az akkori listaárkon számítva 1,6 milliárd dollár értékben. A 24 gépből 16 a biztos rendelés, a fennmaradó 8 opciós kötés. A 16 gépből kilenc 737 MAX-8-as és hét MAX-9-es lesz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!