Soron a következő A350-es típusváltozat, az A350-1000XWB gyártása. Az angliai Broughtonban található, az Airbus gépek szárnyainak „szülőotthonaként” is emlegetett üzem hozzálátott a prototípus szárnyának az elkészítéséhez.

Fotó a leendő első A350-1000XWB szárnyáról. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Fotó a leendő első A350-1000XWB szárnyáról. (Forrás: Airbus)

Az A350-1000-es, amely mai állás szerint a legnagyobb A350-es lesz az idén januárban a Qatar Airways által menetrendszerű forgalomba állított A350-900-as után kerül bevezetésre, várhatóan valamikor 2017-ben. Azért mai állás szerint, mert az európai repülőgépgyár sorra kapja azokat a megrendelői impulzusokat, amelyek arra igyekeznek rávenni a toulouse-i döntéshozókat, hogy legyen egy még nagyobb, egyesek által konkrétan A350-1100-asként emlegetett változat is, amely a 400 üléses szegmensben a Boeing új generációs, 2020 elejére ígért 777-9X típusának állíthatna méltó konkurenciát.

A prototípus végszerelésének várható kezdete 2016 első negyedéve. A forgalomba bocsátást 2017-re tervezi az Airbus. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A prototípus végszerelésének várható kezdete 2016 első negyedéve. A forgalomba bocsátást 2017-re tervezi az Airbus. (Fotó: Airbus)
A350-1000XWB adatok grafikán. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

A350-1000XWB adatok grafikán. (Forrás: Airbus)

Erről azonban döntés még nem született, így az A350-1000-esre kell úgy tekinteni mint a legnagyobb eXtra-Wide-Body Airbus.

Az 1000-es A350-es a méreteit tekintve csaknem 7 méterrel lesz hosszabb törzsű a 66,8 méteres A350-900-ashoz képest. A szárnyfesztávja viszont nem nagyobb, ugyanúgy 64,75 méteres lesz. A nagyobbik A350-es szárnya ugyanakkor csak méreteiben és kompozit anyagában lesz azonos a kisebbikével, mivel az Airbus a nagyobb fokú hatékonyság érdekében lényegében teljesen (90%) áttervezte és módosította az elemeit; például a szárny kilépőélének felületét is átdolgozták a nagyobb felszállósúly- és hatótáv teljesítmény elérése érdekében, továbbá nagy hangsúlyt fektettek az alacsonyabb és magasabb sebességtartományokban való precíz irányíthatóságra is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A350XWB egy oldalán 32 méter hosszú és 6 méter széles szárnya jelenleg a legnagyobb, kompozit anyagfelhasználással készülő egybefüggő repülőgép alkotóelem. Az Airbus filtoni gyáregységében fejlesztett csúcskategóriás szárny a gyáriak ígérete szerint az A350-esnek gyorsaságot, valamint gazdaságosabb és csendesebb üzemet egyaránt garantál.

Az Airbus hangsúlyozza, az 1000-es széria nem jár jelentős kockázatokkal, mivel javarészt megegyezik a már forgalomban lévő 900-as altípussal. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Airbus hangsúlyozza, az 1000-es széria nem jár jelentős kockázatokkal, mivel javarészt megegyezik a már forgalomban lévő 900-as altípussal. (Forrás: Airbus)

Júliusig bezárólag az A350-1000-es 169 darab megrendelést szerzett abból a 774 darabból, amely a teljes A350-es gépcsaládra összesítve érkezett. Jellemző adat, hogy ez a típusváltozat az Airbus második legdrágább gépe, közvetlenül a kétszintes óriásgép, az A380-800-as után. A listaára 351,9 millió dollár, amely 47,1 millióval több, mint amennyibe egy A350-900-as kerül. Cserébe az üzemeltetők 14800 kilométeres hatótávot és hagyományos, háromosztályos konfigurációban 366 fős fedélzetet kapnak, míg szükség esetén a legsűrűbben 475 fős utaskapacitás is rendelkezésre áll.

Az 1000-es széria eddigi ügyfelei az Air Caraibes, az Air Lease Corporation (ALC), az Asiana Airlines, a British Airways, a Cathay Pacific, az Etihad Airways, a Japan Airlines, a Qatar Airways és az United Airlines. Mindezek közül a rendelésszám alapján a maga 37 darab A350-1000-esével a katari légitársaság a legjelentősebb vevő.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!