A lengyel LOT és a török Turkish Airlines stratégiai partnerség keretében fejleszti a kereskedelmi kapcsolatait. Nem titkoltan ez az első lépés egy jövőbeni egyesülés irányába. Kereskedelmi kapcsolatainak jelentős bővítéséről állapodott meg a lengyel és a török nemzeti légitársaság, erről írt alá mindkét fél egy szándéknyilatkozatot – közölte lapunkkal a LOT.

Temel Kotil (Turkish Airlines) és Sebastian Mikosz (LOT) - Fotó: Turkish Airlines | © AIRportal.hu

Temel Kotil (Turkish Airlines) és Sebastian Mikosz (LOT) – Fotó: Turkish Airlines

A két légivállalat a stratégiai partnerség révén az utasoknak nyújtott szolgáltatásaik fejlesztését várja el.

Szándékuk szerint utasaiknak jobb átszállási lehetőségeket, kényelmesebb csatlakozásokat kínálnak majd a két társaság hálózatán és biztosítani kívánják, hogy egy repülőjeggyel minél több célálommásra juthassanak el utasaik.

A házasság még nem, de az eljegyzés már megvolt

A közlemény kitér arra is, hogy a két légitársaság megállapodott abban, hogy egy

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

jövőbeni vegyesvállalati működés irányába haladnak, bár az együttműködés végleges formájáról még nem született döntés.

A közlemény idézi Sebastian Mikosz-t, a LOT Polish Airlines vezérigazgatóját és Temel Kotil-t a Turkish vezérét is, akik nyilatkozataikban kijelentették, hogy meg vannak győződve arról, hogy az aláírt szándéknyilatkozatnak köszönhetően a két légitársaság képes lesz arra, hogy versenyképes szolgáltatást kínáljon ügyfeleinek globális szinten.

A két légicég több éve jó partneri viszonyt ápol egymással a Star Alliance légiszövetség keretein belül. A most kötött megállapodás segíti mindkét légitársaságot piaci pozícióik erősítésében és működésük hatékonyságának javításában számos útvonal tekintetében.

A szándéknyilatkozat aláírása (Fotó: Turkish Airlines) | © AIRportal.hu

A szándéknyilatkozat aláírása (Fotó: Turkish Airlines)


3 éve még nemet mondtak a törökök

A Turkish Airlines 2012 júniusában jelentette be, hogy nem kíván részt venni a LOT lengyel nemzeti légitársaság privatizációjában. Álláspontjuk szerint sem középtávú, sem pedig hosszútávú terveikkel nem volt összhangban a lehetséges privatizáció.

Többen akkor arra gyanakodtak, hogy a visszalépés valódi oka az volt, hogy az Európai Uniós szabályok szerint a többségi tulajdonos csakis EU-s befektető lehet, Törökország pedig nem tagállam. A török cég az utóbbi időben látványosan növekedett, jelentősen bővült flottája és útvonalhálózata. Terveikben szerepelt, hogy Varsót egy mini gyűjtő- és elosztóközpontként használják.

A lengyel kormány 2013-ban tárgyalásokat folytatott a nagy európai felvásárlásokat végrehajtó Etihad Airways-szel is a LOT privatizációjáról, azonban végül abból a kezdeményezésből sem lett üzlet.

Kilábalás állami segítséggel

Az elmúlt években pénzügyi gondokkal küzdő lengyel légitársaság több sikertelen privatizációs kísérlet után állami támogatással lépett a pénzügyi krízisből történő kilábalás útjára. A lengyel kormány 200 millió eurónyi segélyt nyújtott a légitársaság átszervezésére. Az Európai Bizottság 2014. júliusában döntött úgy, hogy ez nem ellenkezik az uniós elvekkel.

A cég működése, flottája és útvonalhálózata jelentős átalakításon ment keresztül az utóbbi években, melynek köszönhetően hét év után a fő tevékenységi körében 99 millió zlotyi nyereséget ért el a lengyel LOT légitársaság, amely 40 százalékkal haladja meg az előzetesen várt eredményt a légitársaság 2015. áprilisában közzétett beszámolója szerint.

A légitársaság vezérigazgatója az adatokat úgy kommentálta, hogy az eredmény eléréséhez szükség volt a korábbi mentőcsomagra is, amelyet a kormánytól kaptak és az unió is jóváhagyott. Ezért cserébe járataik számát 8 százalékkal csökkentették, viszont 2 százalékkal növelték utasaik számát, árbevételük folyamatosan emelkedik az előző évhez képest, költségszintjük viszont nem változott.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!