Belépett a japán piacra az ATR. Azzal, hogy az Amakusa Airlines a mai napon átvette az első 42-600-as gépét immáron a távol-keleti szigetországban is jelen van az ATR, az európai Airbus Group és az olasz Alenia Aermacchi fele-fele arányban birtokolt, turbolégcsavaros regionális típusokra specializálódott repülőgépgyára.

Az Amakusa Airlines első és egyelőre egyetlen ATR gépe. (Fotó: ATR Aircraft) | © AIRportal.hu

Az Amakusa Airlines első és egyelőre egyetlen ATR gépe.
(Fotó: ATR Aircraft)

Az Amakusa Airlines számára Toulouse-ban átadott vadonatúj ATR az új generációs 600-as széria rövidebbik törzsű, 42-es típusváltozata, amelyet a légitársaság 48 üléses kabinkonfigurációban rendelt meg a Nordic Aviation Capital (NAC) dán lízingcégen keresztül. A típus egyébként az ATR katalógusa szerint 46-50 utas szállítására alkalmas, így az Amakusa nem a legsűrűbb székezést választotta.

Az Amakusa Airlines egy apró, japán regionális légitársaság, amelyet 1998-ban alapítottak. Az idén 15 éve működő fuvarozó 2000 márciusában kezdett el utasokat szállítani Amakusa repteréről Japán déli nagyvárosaiba, mint Kumamoto, Fukuoka, vagy Oszaka. Az ATR 42-600-as egy 39 üléses Bombardier Dash 8-100-as helyébe lett beszerezve, amiből következőleg az ATR nemcsak technikai színvonalban, hanem utaskapacitásban is előrelépést hoz.

Az Amakusa egyelőre nem tervez újabb gépbeszerzést, flottájuk tehát továbbra is egygépes marad, már amennyiben egyetlen gép esetében lehet flottáról beszélni. Ugyanakkor az ATR számára így is rendkívüli jelentőségű ez a gépátadás, mivel vele sikerült megvetniük a lábukat a nagyságrendileg 100 regionális utasgéppel, azon belül pedig 50 turbolégcsavarossal üzemelő japán piacon.

Az ATR nagy figyelmet igyekszik koncentrálni Japánra, mert állításuk szerint ez a félszázas flotta döntően cserére érett gépekből áll. Nem véletlen hát, hogy nemrég nyitottak képviseletet Tokióban annak érdekében, hogy még közelebb kerülhessenek a potenciális vevőkörhöz, illetőleg hogy azok még közelebb érezzék magukhoz az ATR-t.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első közvetlen megrendelést japán vevőtől az idei a párizsi légi szalonon sikerült megszereznie az ATR-nek, amikor a Japan Airlines (JAL) a regionális leányvállalata, a Japan Air Commuter számára írt alá vásárlási szerződést 8 darab 42-600-asra, illetőleg további 14 gépre opciós formában, összességében 496 millió dollár értékben. A szállítások 2017-ben kezdődnek, és az ATR minden bizonnyal azon lesz, hogy az Amakusa és a JAL kedvező tapasztalatain keresztül újabb japán vevők kegyeibe férkőzzön.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!