Az Emirates fogja a leghosszabb non-stop, menetrendszerű repülőjáratot üzemeltetni azután, hogy február 1-jén megnyitja a panamavárosi járatát. A napi rendszerességgel kiszolgált útvonal a légitársaság dubaji bázisáról 17 óra 35 perces menetidővel lesz elérhető, ami háromnegyed órával tesz túl a jelenlegi csúcstartón, az ausztrál Qantas dallasi járatán.

Az Emirates flottának jelenleg 10 darab Boeing 777-200LR áll rendelkezésre. (Fotó: Emirates) | © AIRportal.hu

Az Emirates flottának jelenleg 10 darab Boeing 777-200LR áll rendelkezésre. (Fotó: Emirates)

Ahhoz, hogy az Emirates ekkora távon tudjon repülni a flottája legnagyobb hatótáv teljesítményű típusára van szüksége. A Boeing 777-200LR (Long Range) gépeken a légitársaság összesen 266 utast tud szállítani, háromosztályos elrendezésben.

A fedélzeten 8 első-, 42 üzleti-, és 216 turista osztályú jegyet lehet foglalni, amellett, hogy a rendkívüli hatótávja címén Worldliner néven is ismert 777-es típus 15 tonna teherárút szállíthat az Emirates cargo üzletágának szolgálatában. A 777-200LR a roppant erős General Electric GE90-110B1L hajtóműveinek köszönhetően 9420 tengeri mérföldes, azaz mintegy 17446 kilométeres hatótávok repülésére képes. A flottában összesen tíz ilyen gép áll rendelkezésre.

A járatnyitás jelentősége nemcsak ebben a hatótáv rekordban rejlik, hanem sokkal inkább abban, hogy ez lesz az Emirates első közép-amerikai útvonala, amelynek fontos, hídfőállás szerepet szánnak a térségbe irányuló összeköttetéseiket illetően, kiegészítve a Dél-Amerikában meglévő Buenos Aires-i, São Pauló-i, valamint Rio de Janeiró-i járataikat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az egyik Boeing 777-200LR "Worldliner" repülés közben. (Fotó: Emirates) | © AIRportal.hu

Az egyik Boeing 777-200LR „Worldliner” repülés közben.
(Fotó: Emirates)

Az új járat a menetrendje szerint reggel 08:05-kor (EK251) indul Dubajból és 16:40-kor érkezik meg Panamavárosba, ahonnan visszafelé (EK252) 22:10-kor száll fel és másnap 22:55-kor van ismét Dubajban. Az odafelé 17 óra 35 perces menetidővel az Emirates a Qantas Dallasból Sydneybe közlekedő járatától veszi el a leghosszabb menetrendszerű járatnak járó címet, mivel az ausztrál A380-800-assal üzemeltetett útvonal 16 óra 50 perces repülést vesz igénybe.

Azonban mind az Emirates, mind a Qantas járatai még így is alatta vannak a korábbi csúcstartó, a Singapore Airlines Newark – Szingapúr járatának, amelyet 2013. november 23-ig a kizárólag business osztállyal működő A340-500-asok 18 óra 50 perc alatt teljesítettek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!