Január 1-jétől az egyetlen még Boeing 777-essel üzemeltetett gatwicki járatán is típust vált az Emirates, így lesz, hogy az arab légitársaságnak már minden londoni járatán a kétszintes Airbus, az A380-as fog közlekedni.
Az Emirates jelenlegi napi nyolc londoni járata közül öt közlekedik a Heathrow-ra, három pedig a Gatwickre. A komplett A380-as üzemhez eddig sem hiányzott sok, mivel a dubaji légitársaságnak ezek közül csak az egyik, napi harmadik gatwicki járatán nem A380-as repült.
2016. január 1-jétől azonban már az EK011/012 járatpár is A380-assal lesz kiszolgálva, így az Emirates elmondhatja magáról, minden londoni járatát a világ legnagyobb, kétszintes utasszállító típusával szolgálja ki.
London kiemelt jelentőségű célpont az Emirates útvonalhálózatában, amit nemcsak a sűrű menetrend, hanem az üzemeltetett géptípus is jól jelez. A légitársaság 2008 decemberében állította forgalomba a londoni Heathrow járatán a típust, kevéssel azután, hogy a legelső A380-as járatuk elindult. Az Emirates ugyanis 2008. augusztus 1-jén New York JFK repterén landolt először menetrendszerűen A380-assal.
A gatwicki repülőtér forgalomtörténetében 2014 márciusában az Emirates volt az első, amely A380-as járatot indított. A napi második A380-as üzem ráadásul az eredetileg idén júniusra tervezetthez képest két hónnappal korábban, már áprilisban kezdetét vette.
A legújabb menetrenddel – beleértve a napi kettő manchesteri A380-as járatot is – az Emiratesnek immáron heti 70 A380-as járata lesz az Egyesült Királyságba, több mint bármelyik más országba az útvonalhálózatában.
A legközvetlenebb Öböl-menti konkurencia közül a Qatar Airways az, amely hasonlóan nagy sűrűségű összeköttetést tart fenn Londonnal. A dohai légitársaságnak napi 6 járata van a Heathrow-ra, amelyeken a flotta színe-java közlekedik: Naponta kétszer fordul például az A380-800-as, de a 787-es Dreamlinerrel és 777-es Boeingekkel is vannak járatok.