Összesen 31 repülőgépre szóló megrendelési szerződést kötött az Airbus repülőgépgyárral az International Airlines Group (IAG), a British Airwayst, az Iberiát, valamint a diszkont modellben működő Vuelinget irányító vállalat. A nagy volumenű gépbeszerzés 11 szélestörzsű és 20 keskenytörzsű típust foglal magába.
Új hosszú távú járatokat tervez az Iberia
Az augusztus 6-án bejelentett vásárlás, amely valójában korábbi opciós kötések megrendeléssé konvertálása a nagyobb értékű, szélestörzsű gépekre szóló részében mind az Iberia számára történt, folytatva a spanyol légitársaság flottakorszerűsítési programját és egyben megalapozva a soron következő útvonalhálózat fejlesztési terveit. Az IAG ehhez 3 darab A330-200-ast és 8 darab A350-900-ast rendelt az Airbustól.
A keskenytörzsű gépekre formált húsz darabos igény már mind az új hajtómű opciós A320neo-ra érvényes, amelyeket a vállalathoz tartozó légitársaságok flottáin belül fognak elosztani. Ezzel kapcsolatosan továbbiakat, vagyis hogy mely légitársasághoz hány A320neo kerül egyelőre nem közölte az IAG.
A gépek szállításai a megállapodás szerint 2021-ig bezárólag mennek végbe. A szélestörzsűeket 2016-tól, a keskenytörzsűeket 2020-tól adja át folyamatosan az Airbus.
Az IAG az Airbus egyik legjelentősebb ügyfele. A vállalat eddig összességében közel 450 gépet vásárolt az európai gyártótól. A British Airways, az Iberia és a Vueling flottáiban a teljes Airbus típuspaletta megtalálható, a legkisebb A318-astól egészen a kétszintes A380-asig, sőt a két spanyol légitársaság, az Iberia és a Vueling egységes, kizárólag Airbusokból álló flottát üzemeltet.