A mai napon vette flottájába az Air Canada az első hosszított törzsű Dreamlinerét. A kanadai légitársaság ezzel sorrendben a tízedik Boeing 787-9-es üzemeltető lett. A típus európai járatokon is be fog mutatkozni, de novembertől Delhi és Dubaj lesznek a rendszeres útvonalai.

Kapcsolódó cikk, előzmény Kanadában az első Dreamliner

A kanadai légitársaság első Boeing 787-9-ese felszállás közben. Irány Toronto! (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A kanadai légitársaság első Boeing 787-9-ese felszállás közben. Irány Toronto! (Fotó: Boeing Company)

A kanadai légitársaság első Boeing 787-9-esét ma estére várják a torontói Pearson nemzetközi repülőtérre, egyenesen az amerikai repülőgépgyárból érkezve. Az Air Canada kezdetben belföldi járatokon állítja forgalomba a legújabb, kompozit generációt képviselő gépét, így az utazóközönség Toronto és Vancouver között próbálhatja ki elsőként, milyen is az alaptípusnál 6 méterrel hosszabb törzsű Dreamliner fedélzetén utazni.

Az Air Canada erre járatonként összesen 298 utasnak biztosít lehetőséget, ezt a konfigurációt választották ugyanis a típusra háromosztályos elrendezésben, ami Business, Premium Economy és Economy komfortszinteket foglal magába.

Az augusztusi Kanadán belüli „bemelegítő járatokat” követően az Air Canada ősszel már a tengerentúlra is beveti az egyébként igen tekintélyes, 15372 kilométeres hatótávval bíró gépet. Szeptemberben és októberben Torontóból Münchenbe, illetve Milánóba közlekedő járatokat is repülni fog a juharfaleveles 787-9-es. Novembertől pedig az előre bejelentett rendszeres 787-9-es útvonalak is elindulnak, elsejétől Delhibe, majd harmadikától Dubajba repül menetrendszerűen a típus.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air Canada 2014 májusában vette át az első 787-esét. Az ugyancsak háromosztályosan konfigurált, 251 üléses 787-8-asokból azóta mind a 8 megrendelt gépet szolgálatba állították. Most a 787-9-esek szállításain a sor, ebből a típusváltozatból 2019-ig bezárólag összesen 29 darab érkezik a flottába.

Az Air Canada az AerCap lízingcég, az Air New Zealand, az All Nippon Airways, egy VIP megrendelő, az Etihad Airways, a Japan Airlines, a Scoot, a United Airlines és a Virgin Atlantic Airways után a tízedik üzemeltetője lett a 787-9-esnek, amelyből a Boeing 2015 júniusáig bezárólag 498 megrendelést gyűjtött, 41-gyel többet, mint a 787-8-asra. A leghosszabb törzsű, egyelőre fejlesztés alatt álló 787-10-es rendelésállománya jelenleg 140 gépen áll.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!