Az Airbus kezdeményezte megállapodás alapján lemondott 70 darabos A350-900XWB rendelésének 7 gépéről a Singapore Airlines (SIA). A szingapúri légitársaság negyedéves eredményösszesítőjében közöltek szerint mindez nem befolyásolja érdemben a flottamodernizációs és növekedési programot. Maradt a 63 gépre szóló megrendelés és mellé az opciós kötések továbbra is érvényben vannak.

Érdekes megállapodás született a Singapore Airlines és az Airbus között. Az európai repülőgépgyár ugyanis arra kérte az egyik legnagyobb A350XWB vevőjét, hogy adja át hét gépe gyártási slotját, amit a Singapore Airlines a saját közlése szerint meg is tett. Azt azonban egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy a légitársaság minek fejében teljesítette az Airbus kérését. A társaság közleménye csupán annyit említ, hogy néhány A350-esük átvételét előrébb szervezték.

A SIA első A350-ese a toulouse-i gyártósoron. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A SIA első A350-ese a toulouse-i gyártósoron. (Fotó: Airbus)

Az Airbus júniusi rendelésösszesítő táblázatában a Singapore Airlines neve mellett még 70 darab A350-900-asra szóló igény szerepel, de ez a következő havi frissítés során a most nyilvánosságra került módosítás alapján már csak 63 gépet fog tartalmazni. A szingapúri légitársaság az eredeti 70 gépes rendelésével egyébként a Qatar Airways nyolcvanasa után a második legjelentősebb vevője az A350-esnek, sőt a SIA még így, 7 géppel kevesebben is megtarthatja ezt az előkelő helyezését.

Azt, hogy az eredetileg a SIA számára gyártási rendbe foglalt gépek mely légitársasághoz kerülnek egyelőre titok övezi. Az Airbus elzárkózott a minden bizonnyal sürgős vevő megnevezésétől. A Singapore Airlines azonban leszögezte, a flottamodernizációs programjukat és növekedési tervüket egyáltalán nem hátráltatja a 7 géppel kevesebb A350-es. Az A350-900-asok szállításai a tervezett ütemben, 2016 elején kezdődnek, és a 20 gépre szóló opciós kötésük is érintetlen, amelyet eleve úgy alkottak, hogy lehetőséget adjon a hosszabb törzsű A350-1000-es igénylésére is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A350XWB az Airbus legújabb, kompozit generációt képviselő szélestörzsű típusa, amelyet az első, 900-as szériájában a világon elsőként idén januárban a Qatar Airways állított menetrendszerű forgalomba. Az európai repülőgépgyárnak ez eddig 40 vevő összesen 781 megrendelését sikerült elnyernie a nagy hatótávú kéthajtóműves típusra. Forgalomban jelenleg a katari légitársaságnál 4, a második üzemeltető Vietnam Airlinesnál egyetlen gép van. Egy A350-900-as aktuális listaára 304,8 millió dollár.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!