Uruguay fővárosa, Montevideo lesz az Iberia idén év végén érkező új, nagy hatótávú típusának egyik legelső útvonala – jelentette be a spanyol légitársaság, amely az A330-200-as bevezetésével a járat sűrűségét is növelni fogja. Februártól kezdve már heti ötször lesz közvetlen összeköttetés Madrid és Montevideo között.

Iberia A330-200-as egyelőre csak számítógépes látványterven.(Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Iberia A330-200-as egyelőre csak számítógépes látványterven.
(Forrás: Airbus)

A spanyol nemzeti légitársaság 2014 szeptemberében vette fel újra az útvonalhálózatába Montevideo városát, miután a kedvezőtlen pénzügyi eredményei következtében az előző év áprilisában fel kellett függesztenie azt. Az Iberia egyik legfontosabb dél-amerikai járata aztán heti négyszeri összeköttetéssel indult újra, jelenleg is azzal működik. 2016. február 3-tól azonban már hetente ötször lehet igénybe venni a járatot.

Az útvonal népszerűsítése érdekében a légitársaság és az uruguayi kormány turisztikai minisztériuma új együttműködési megállapodást kötött, amelynek értelmében az Iberia európai reklámkampányt indít, valamint sajtóutakat és utazásszervezőknek szóló országjárásokat is szervez.

A montevideói bejelentés ennél is figyelemre méltóbb adaléka, hogy az Iberia meghirdette, ezen az útvonalon elsők között vezeti be az új A330-200-as típusát, amelyet idén év végére várnak Madridba. Az Iberiának összesen 8 darab vadonatúj A330-200-asra van érvényes megrendelése, amelyre márciusban állapodott meg az Airbus-szal az eredetileg tervezetthez képest korábbi szállítási menetrendben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Rövidebb törzs, sűrű székezés

A költséghatékonyság növelése érdekében az Iberia minél hamarabb szeretné szolgálatba állítani a gépeket, ezért kérte az Airbust a lehetőségek szerinti gyorsabb szállításra, amelyet így az eredeti 2018 eleji végdátumról sikerült 2016 utolsó negyedévére hozni.

Az A330-200-asok fedélzete – akárcsak a flotta többi szélestörzsű típusa – kétosztályos elrendezésben fog működni, spanyol lapértesülések szerint összesen 288 utasnak férőhelyet biztosítva, amelyből húsz ülés lesz a magasabb komfortszint. Összehasonlításképp, a flottában 2013 februárja óta jelenlévő hosszabb törzsű A330-300-asok, szintén business és turista osztállyal szerelve 278 (36/242) fős utaskapacitással rendelkeznek az Iberiánál.

Az A330-200-asok érkezésének egy másik fontos vetülete, hogy az Iberia velük készül megkezdeni a mára már kevésbé gazdaságos, négyhajtóműves A340-300-asainak a kivonását. Annak érdekében viszont, hogy a dél-amerikai útvonalakat az A330-asok az Iberia standardok szerint tudják teljesíteni a légitársaság az elérhető hajtómű opciók közül a legnagyobb tolóerejűt, a General Electric CF6-ost választotta, és a legújabb, megnövelt felszállósúlyú változat mellett döntött. A szállítási céldátumból következtetőleg pedig szinte biztosra vehető, hogy a 242 tonnás A330-200-asnak az Iberia lesz az európai indítója.

(Frissítve: 2015. július 30. 18:20)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!