Nagy a nyüzsgés a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Terminálján és a kisgépes terminál ún. légi és földi oldalán is. A 30. Magyar Nagydíjra érkező nézők mellett az 1. Terminál előtti beton előtéren egyre több magánrepülőgép sorakozik, míg a parkolóban a közel 40 fokos hőség ellenére több tucat rajongó várja a Forma-1 legnagyobb sztárpilótáit. A következő egy-két napon még folyamatosan érkeznek a versenyzők, a csapatok, illetve a versenyszervezők Budapestre – adta hírül a Budapest Airport közleménye.

(Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

(Fotó: AIRportal.hu)

Rekkenő hőség és igazi csúcsforgalom volt ma a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. Termináljának beton előterén és a kisebb magángépeket fogadó ún. GAT (General Aviation Terminal) épületében.

Kint a betonon a 39 fokos kánikulát csak fokozta, hogy maga a beton vagy 60 fokosra hevül ilyenkor.

A holnapi szabadedzések előtt szinte már valamennyi Forma-1-es versenyző, a csapattársak és a műszakiak is megérkeztek. Míg a versenykocsik és a bokszutca felszerelése javarészt kamionokon jön Mogyoródra, addig maguk a versenyzők és hozzátartozóik, valamint a csapatok vezetői és a Forma-1 versenyszervezői stábja saját vagy bérelt sugárhajtású business jeteken érkezik.

Az olasz Ferrari-csapat és a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso igazán olaszos grandezzával rögtön egy Airbus A320-ast bérelt közösen erre az alkalomra az Alitalia légitársaságtól. A Forma-1 szakmai stáb és menedzsment a repülőtéren már jól ismert ezüst színű, függőleges vezérsíkján F1 feliratot viselő British Aerospace BAe 146-100 típusú géppel érkezett tegnap. A Forma-1-es hétvége a budapesti repülőtér életében hagyományosan a legforgalmasabb szombat-vasárnapnak számít szinte minden évben, hiszen az eleve csúcson pörgő nyári szezonnak még egy löketet ad a versenyzők és kísérőik, a csapatok, a nagy számban érkező külföldi szurkolók és támogatók érkezése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

„Az elmúlt 30 évben hagyománnyá vált a Forma-1-hez kapcsolódó légiforgalom július-augusztus környékén, így volt idő kialakítani a legjobb, leghatékonyabb megoldásokat, ami a csapatok igényeit messzemenőkig kielégíti. A versenyhétvége előtt megtervezzük a megnövekedett fogalom gördülékeny kiszolgálását, az igazi kihívás azonban vasárnap délután jön el. A futam után szinte azonnal beindul a Mogyoród-Ferihegy helikopteres légihíd és két órán belül mintegy harminc légijármű indul el fedélzetén a versenyzőkkel, a csapatok vezetőivel meg a VIP-szurkolókkal, úgy, hogy közben a repülőtér a szokásos erős nyári utasforgalmat is kezeli.” – nyilatkozta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!