Megérkezett az Egyesült Államokba az amerikai turnéján lévő MSN2 A350-900XWB prototípus, amely a déli féltekén a brazíliai São Paulóban, valamint a kolumbiai Bogotában tett látogatása után Atlantában, a Delta Air Lines bázisán kezdte meg északi bemutatkozóját.

Az érkezés amerikai zászlót lobogtatva a pilótafülkéből. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az érkezés amerikai zászlót lobogtatva a pilótafülkéből. (Fotó: Airbus)


Welcome to Atlanta - szól az üdvözlet az utashídra álló A350-esnek. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Welcome to Atlanta – szól az üdvözlet az utashídra álló A350-esnek. (Fotó: Airbus)

Kétszáznál is több Delta Air Lines alkalmazott fogadta július 14-én az atlantai Hartsfield-Jackson nemzetközi repülőtéren az Airbus legújabb szélestörzsű utasszállító típusát, az A350-900-ast, amelynek amerikai körútján ez már a negyedik légikikötő.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus kettes számú A350XWB prototípusa elsőként a São Paulo-i Guarulhoson a TAM Linhas Aéreas, utána pedig a 100 km-es vonzáskörzetben lévő Viracopos – Campinason az Azul Linhas Aéreas Brasileiras számára mutatkozott be. A brazíliai látogatást követően Kolumbia fővárosa, Bogotá volt az úti cél, ahol az Avianca szemlélhette meg testközelből a típust.

Az immáron Észak-Amerikában tartózkodó A350-es az Államokban elsőként a Delta Air Lines-hoz repült. A SkyTeam-tag amerikai légitársaság még egy éve sincs, hogy elkötelezte magát az A350-900-as mellett, amelyből 25 darabot rendelt a flottája számára, rögtön 25 darab A330-900neo társaságában. A 2014 novemberében kötött szerződés azért is kiemelt jelentőségű, mivel az A350-es a hazai építésű Boeing 787-es ellenében lett kiválasztva, állítólag azért, mert a Boeing nem tudott a Delta számára megfelelő, gyors szállítást biztosítani. Így lett a flottában ma működő, az életciklusuk végéhez közeledő Boeing 767-300ER és 747-400-asok váltótípusa ez a két Airbus gyártmány.

A szakmai ismerkedés a hangárban. Előtérben egy 1:100 méretarányú Delta A350-900-as. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A szakmai ismerkedés a hangárban. Előtérben egy 1:100 méretarányú Delta A350-900-as.
(Fotó: Airbus)

Az Airbus minden bizonnyal nagyot küzdött a Delta A350-es döntéséért, mert ugyanakkortól, 2017-től vállalta a szállításokat, mint az American Airlines Group számára, amely már 2007-ben (még US Airwaysként) leszerződött az eXtra-Wide-Body típusra, de ott van még a United Airlines is, amely a 2010-ben rendelt A350-eseit 2018-tól készül forgalomba bocsátani. Igaz, ők a hosszabb törzsű, egyelőre fejlesztés alatt álló A350-1000-est várják.

A Hartsfield-Jackson irányítótornya és az A350XWB szárnyvége. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A Hartsfield-Jackson irányítótornya és az A350XWB szárnyvége. (Fotó: Airbus)

Ahogy az eddig meglátogatott légitársaságok úgy a Delta sem vesztegette az időt, hogy az ünnepélyes fogadtatás mellett az Airbus-szal kooperációban az EIS – Entry Into Service Team, vagyis a típus forgalomba állítását felügyelő szakmai csapatának is átadja a gépet a lehetőségekhez mérten alaposabb ismerkedésre. Az MSN2 az első, komplett utaskabinnal ellátott prototípus, így nemcsak külsőségeiben és a high-tech pilótafülke-, hanem az utasellátó rendszereivel is rendelkezésre tud állni a szemlélőknek. A gép fedélzetén 42 síkba dönthető business-, és 210 turista osztályú ülés van telepítve, valamint az Airbus a legkorszerűbb, negyedik generációs fedélzeti szórakoztató rendszerét is felvonultatja rajta.

A Delta Air Lines különösen fontos észak-amerikai vevője az Airbusnak. A légitársaság flottájában a keskenytörzsű A319 és A320 típusok mellett a nagy teljesítményű, szélestörzsű A330-as típuscsalád is képviselteti magát. Az A330-as ráadásul olyannyira jó beágyazottsággal rendelkezik a Deltánál, hogy az A330neo alapjait adó, 242 tonnás típusváltozatot idén májusban elsőként vették át. A Delta az A350-esei választott kabinkonfigurációjáról egyelőre nem közölt részleteket, de azt már tudni, hogy a típus elsődlegesen a ázsiai-óceániai térségbe fog járatokat teljesíteni.

Az Airbus közlése szerint Atlanta után Newark, Chicago és Milwaukee repülőterei következnek a hivatalos sorban, miután az A350XWB a szélesebb amerikai közönség számára is bemutatkozik a július 20-26. között zajló oshkoshi EAA AirVenture légi szalonon.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!