Miközben az MSN2, az Airbus kettes számú A350XWB prototípusa az amerikai kontinensen, Brazíliában és Kolumbiában, illetőleg az Egyesült Államokban turnézik az európai repülőgépgyár egy másik országba is elvitte bemutatni a legújabb szélestörzsű típusát. Az MSN5 július 8-i küldetése Írország és az ottani jelentős partnerek meglátogatása volt.
Lótuszvirágos eXtra-Wide-Body, átvette az első A350-esét a Vietnam Airlines
Teljes a berepülő-flotta: felszállt az ötödik A350-es
Az ír nemzeti légitársaság, az Aer Lingus volt az egyik, míg az Airbus legnagyobb lízingcég partnere, az egyébként amszterdami székhelyű, de dublini, sőt shannoni bázissal is rendelkező AerCap a másik, amelyeknek az A350XWB bemutató szólt, de a dublini repülőterén a fogadóbizottság körében az ír kormány munkaügyi és közlekedési minisztere külön-külön, valamint az ország külgazdasági hivatala és a reptérüzemeltető Dublin Airport Authority is jelen voltak.
Az A350XWB látogatása történelmi jelentőségű, mivel a típus ez alkalommal landolt először Dublinban, mindössze egy héttel azután, hogy az AerCap átadta az általa finanszírozott első A350-900-ast a megrendelő Vietnam Airlines számára. Az MSN5-ös A350XWB a legfiatalabb prototípus az összesen öt gépes flottában. Szűzfelszállását csak kicsivel több mint egy éve, 2014. június 20-án teljesítette, akkor csatlakozott a berepülési programhoz a második komplett fedélzetű, utasüléses prototípusként.
Az AerCap-ról szólva érdemes tudni: amellett, hogy összesen 20 A350-esre van érvényes rendelése egyben az Airbus legnagyobb keskenytörzsű vevője is. Az A320 típuscsaládra összességében 751 gépes foglalásuk van, amihez még hozzájön az a szerződéskötegük, amely 129 darab A330-asra érvényes. Mindezt úgy, hogy az 1995-ben alapított AerCap tavaly felvásárolta az addigi gigász ILFC-t. Ez adja a hátterét ennek a hatalmas, 900 gépes, a listaárakon számítva 1200 milliárd dollár értékű portfoliónak.
Az AerCap és vele az összes többi hasonló tevékenységi körű vállalat azért is fontosak az Airbus számára, mert 2014-ben az átadott gépek mintegy felét lízingcégek biztosította finanszírozási konstrukcióban szállították. Akárcsak majdan az ír nemzeti légitársaság számára, amely 2018-ban az AerCap-tól készül átvenni az első A350-eseit.
Az Aer Lingus eredetileg 2007-ben kötelezte el magát a kompozit építésű, új generációs Airbus típus mellett kezdetben 6 gépre szóló megrendeléssel, ami jelenleg már hárommal több, kilenc A350-900-asra szól. A homogén Airbus flottával, a rövid-, és középhatótávú útvonalakon az A320-as, a hosszúakon pedig az A330-as típuscsaláddal működő ír légitársaság A350XWB flottája a tervek szerint 2020-ig bezárólag válik teljessé.
Az Aer Lingus a transzatlanti útvonalain jelenleg közlekedő A330-asainak leváltására, a szolgáltatási és üzemeltetési színvonal fejlesztése érdekében vezeti be az A350-est, amelynek fedélzetét az ír sajtóban megjelentek alapján igencsak tágasan, 265 üléssel rendeztetik be, 42 business és 223 economy osztályra jegyet foglaló utasnak férőhelyet biztosítva. Az egyelőre mindössze két üzemeltetőnél forgalomban lévő típus az indító Qatar Airwaysnél 283, a Vietnam Airlinesnál 305 üléssel működik.
A dublini látogatás figyelemre méltó üzenete, hogy az Aer Lingus kitart az A350-es mellett. A prototípus odaszervezése és az egyértelmű, a gépek szállításaira és a fedélzeti konfigurációra vonatkozó kijelentések eloszlatni engedik azokat a korábbi híreszteléseket miszerint a légitársaság az A330-asai utódlására az A350-esek helyett esetleg inkább az A330neo, az új hajtómű opciós A330-as variánsra konvertálna.