Januárban készül átvenni a megrendelt kilenc közül az első Boeing 777-300ER utasszállító gépét a Swiss International Air Lines, amely a mai naptól immáron a foglalási rendszereiben is szerepelteti a flotta leendő legnagyobb típusát. Az első Triplahetes útvonalak meghirdetésével egy időben a svájci légitársaság a fedélzetről, a választott kabinkonfigurációról is újabb részletekkel állt elő.

Svájci Boeing 777-300ER az Alpok felett, egyelőre csak látványterven. (Forrás: Swiss) | © AIRportal.hu

Svájci Boeing 777-300ER az Alpok felett, egyelőre csak látványterven. (Forrás: Swiss)

Nagy dolgok vannak készülőben a Swiss háza táján, a következő zászlóshajó típusát várja ugyanis a légitársaság a Boeing 777-300ER, vagyis a megnövelt hatótávú változatban. Így aztán valóban elfogadható az a hangzatos kijelentés, hogy korszaknyitány előtt áll a légitársaság. Ezen szűkebb, de akár még tágabb értelemben is, mivel az egész Lufthansa Csoporton belül új lesz a 777-es típuscsalád hosszított törzsű változata.

A Swiss sokat is vár a 777-300ER-től, mivel hosszú távú járathálózatuk lényegi részét készülnek megújítani vele. Olyannyira, hogy a megelőlegezett bizalomnak sincsenek híján, mivel az eredetileg hat gépes rendelést nemrég, idén márciusban toldották meg további három 777-essel. Miközben a légitársaság szakmai csapata már javában dolgozott azon, hogy az új típus kellőképpen beváltsa a „Svájc új generációs légitársasága” stratégiában kitűzött célokat, az útvonalak és a kabintermékek gondos kiválasztásával.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Swiss Boeing 777 fedélzeti bemutató

Forrás: Swiss International Air Lines YouTube Csatorna

A Swiss e szerint Ázsiában, valamint Észak-, és Dél-Amerikában fogja bevetni az új típust, kihasználva annak impozáns, 14490 kilométeres hatótáv teljesítményét. A légitársaság külön ki is emelte, hogy a legtávolabbi útvonalaikat a Swiss Global Air Lines üzemeltetésében mind átállítják a 777-esre, így többek közt Hong Kongot, Bangkokot, Los Angelest, San Franciscót és Sao Paulót is. Az első menetrendszerű járat a 2016. januári első gépátvét után az airlineroute.net adatai alapján február 21-én indul Zürichből New York JFK-re, majd március 27-től Montréal, április 10-től Hong Kong, június 9-től Los Angeles lesznek az első útvonalai a típusnak. A Swiss közleménye azonban egy ezekhez képest közelebbi úti célt is említ, lesz ugyanis olyan, amikor Tel Avivba is 777-300ER repül.

A gép fedélzete klasszikus, háromosztályos elrendezést kap, amellyel összesen 340 utast szállíthat egy-egy járaton. Viszonyításképp ez 46 utasüléssel marad alatta annak, amit a Boeing a katalógusában mutat a 777-300ER ugyancsak három komfortzónára osztott kabinberendezésére. Részleteiben ez azt jelenti, hogy 8 első-, 62 üzleti-, és 270 turista osztályú ülést telepíttetnek a megrendelt 777-esekre, vagyis a Lufthansánál állítólag jól bevált prémium turista osztályt nem vezet be a Swiss. A mai elvárásoknak megfelelően a legkorszerűbb szórakoztató rendszer mellett minden utasnak Wi-Fi internet hozzáférést is biztosít a Swiss a fedélzeten.

A svájci flottának jelen állás szerint 9 darab Boeing 777-300ER gépe lesz. (Fotó: Swiss) | © AIRportal.hu

A svájci flottának jelen állás szerint 9 darab Boeing 777-300ER gépe lesz. (Fotó: Swiss)

A business osztály ülései. (Fotó: Swiss) | © AIRportal.hu

A business osztály ülései. (Fotó: Swiss)
A turista osztály ülései 3-4-3 elosztásban. (Fotó: Swiss) | © AIRportal.hu

A turista osztály ülései 3-4-3 elosztásban. (Fotó: Swiss)

A flotta modernizációját illetően a 777-esek érkezésével párhuzamosan a Swiss megkezdi a mára már kevésbé költséghatékony, négyhajtóműves A340-300-as Airbusainak a kivonását. A tervek szerint hat gépet visszaadnak a lízingcégeknek, hármat pedig direkt mód a 777-essel váltanak le 2017-2018 között, miután azok a Swiss szabadidős légitársaságához, az Edelweiss-hez kerülnek. A fennmaradó hat A340-es sorsáról egyelőre nincs döntés. A 777-es bevezetésével a Swiss szerint 23%-kal tudnak javítani az egy utasülésre vetíthető üzemeltetési költségeken az A340-esekkel szemben.

Hangsúlyos továbbá, hogy a 2016-ban érkező hat darab 777-essel a Swiss 240 új munkahelyet teremt. A teljes flotta 2018-ig történő leszállításával pedig 120 újabb állást tud ajánlani a légitársaság.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!