Két dél-amerikai légitársaság is új repülőgéptípussal jelenik meg július 1-jétől a madridi Barajas nemzetközi repülőtéren. A kolumbiai Avianca Boeing 787-8 Dreamlinerével, az argentin Aerolíneas Argentinas pedig Airbus A330-200-asával kezd rendszeres üzemet.
Vadonatúj A330-as érkezett az Aerolíneas Argentinashoz
Argentin A330-asok: megvan az ETOPS engedély, irány Európa!
A kolumbiai légitársaság nemcsak a fővárosból, Bogotából naponta kétszer, hanem heti háromszor Cali és heti kétszer Medellín városaiból közlekedő madridi járatain is bevezeti a flottája legújabb utasszállító típusát, a Boeing 787-est. A Star Alliance légiszövetségben működő Avianca az Airbus A330-200-asait váltja Dreamlinerekkel, éppen azt a típust, amelyre az Aerolíneas Argentinas áll át július 1-jétől.
A SkyTeam-tag argentin légitársaság flottájában ugyanis az A330-200-asok a nagy hatótávú flotta legújabb típusai. Különösen, hogy az Aerolíneas Argentinas az idén újonnan átvett, közvetlenül az Airbus gyártól rendelt A330-asaival készül kiszolgálni naponta egyszer Madridot. A légitársasági típuspremiereket illetően Avianca 787-es most először fog menetrendszerű járattal landolni a spanyol főváros központi repülőtérén, de nem így lesz ez az Aerolíneas Argentinas A330-asával. Mivel az argentin légitársaság előzőleg májusban repült már ezzel a típussal az útvonalon, az argentin légügyi hatóság ETOPS engedélyeinek megszerzése végett.
A kéthajtóműves óceánrepülést szabályozó engedélyek megszerzésére azért volt szüksége az Aerolíneas Argentinasnak, mert az korábban hagyományosan négyhajtóműves típusokkal, régebben Boeing 747-esekkel, újabban pedig Airbus A340-esekkel repülte az útvonalat, amelyeknek nem volt szükségük ilyenre.
Madrid mindkét spanyol ajkú dél-amerikai ország nemzeti légitársaságának európai útvonalhálózatában kiemelt úti cél, ezért is igyekszik mind az Avianca, mind az Aerolíneas Argentinas a maga legújabb gépeit szolgálatba állítani. Ahogy a kolumbiai Dreamlinernek, úgy az argentin A330-asnak is Madrid az első menetrendszerű útvonala Európában.
Az Avianca eddig a megrendelt 15 787-8-asából összesen 5-öt vett át. Az Aerolíneas Argentinasnak 6 A330-200-asa van, de abból egyelőre csak kettő, amely újonnan átvett, és az ETOPS jogosításban részt vett, a típushoz egyébként legerősebb választható, General Electric CF6-80E hajtóművekkel működik. Egyelőre, mert az Airbus 2016-ban átadja a fennmaradó két A330-ast is, amellyel teljes lesz a flotta.
Az Avianca Rolls-Royce Trent hajtóműves 787-esei kétosztályos elrendezésben gépenként összesen 250, az Aerolíneas Argentinas új A330-asai ugyancsak kétosztályosan összesen 267 utas szállítására alkalmasak.