Új típust hoz a flottába az utolsó Boeing 747-es kivonása a PIA – Pakistan International Airlinesnál. A pakisztáni légitársaság két darab Boeing 767-essel készül pótolni az utolsó Jumbójának kapacitásait, miközben megújulásra, szolgáltatási színvonalának a fejlesztésére törekszik.

A Pakistan International Airlines utolsó Boeing 747-ese egy 2012-ben készült fotón. (Fotó: Asuspine - Wikimedia) | © AIRportal.hu

A Pakistan International Airlines utolsó Boeing 747-ese egy 2012-ben készült fotón. (Fotó: Asuspine – Wikimedia)

Nasser Jaffer, a PIA elnöke egy interjúban számolt be róla, hogy légitársasága „egy hónapon belül” kivonja az utolsó Boeing 747-es utasszállítóját, miután 747-300-asuk az üzemi ciklusának a végéhez ér. A négyhajtóműves óriásgép helyébe két Boeing 767-est szereznek be wet-lease bérletben, amivel gyorsan pótolni tudják a 747-essel kieső kapacitásokat. Tekintve, hogy ezen szerződéses formában a hajózószemélyzetet és a karbantartó hátteret is a géptulajdonos biztosítja.

A 767-es új típus lesz a PIA flottájában. Jaffer vonatkozó részleteket nem közölt, de a hírek szerint a 767-300ER típusváltozat kerül rövidesen a PIA-hoz. A 747-es kivonással ugyanakkor egy patinás Jumbo-üzemeltetőt veszít a típus. A pakisztáni légitársaság 1976-ban vette át az első 747-esét, egy 747-200B-t. A flottatörténetben pedig összesen 15 darab 747-es szerepel, 747-200-as és 747-300-as szériaváltozatokkal.

Az utolsó 747-es az AP-BFY lajstromú, Rolls-Royce RB211 hajtóművekkel szerelt 747-367 1987-ben teljesítette az első felszállását miután tíz éven át, 1997-ig a Cathay Pacificnél működött és 1999-ben kezdte el üzemeltetni a PIA. Napjainkban a gép leggyakrabban sűrű forgalmú szaúd-arábiai járatokon repül, amelyeken szükség van a nagy utasbefogadó képességére. A PIA Jumbója ugyanis jelenleg a flotta legnagyobb utaskapacitású gépe. Fedélzetén egyosztályos konfigurációban összesen 503 főt szállíthat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 747-es kivonás azonban csak az egyik eleme a PIA modernizációs programjának. Az alapításának idén 60. évfordulóját ünneplő légitársaság vezetője elmondta, megújulásuknak két fő irányt szabtak: Egyfelől a flotta lehetőségek szerinti fejlesztését, másfelől az emberi erőforrásaik munkaminőségének a javítását tűzték ki célul. Jaffer ugyanakkor leszögezte, nekik nem állnak rendelkezésre olyan mértékű források, mint például a Qatar Airwaysnek, vagy az Etihadnak, amelyekkel egyszerre 40-50 repülőgép beszerzéséről dönthetnének. Számukra a gépek bérlete, illetőleg lízingje az, ami elérhető közelségű.

A légitársaság a keskenytörzsű gépparkjának bővítésére is igyekszik hangsúlyt fektetni. A tavaly februárban elindított program során három A320-ast szereztek be, amelyet még legalább tíz darab ugyanilyen típussal terveznek folytatni. Hat gépre már meg is állapodtak, amelyek szállításai július végén esedékesek. A PIA flottája aktuálisan 6 A310-es és 9 A320-as Airbust, egy 747-est, és 9 777-est számlál, továbbá a regionális útvonalakra 8 darab ATR 42/72 áll rendelkezésre.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!