Új kabinkonfigurációs modult kínál A350XWB ügyfeleinek az Airbus repülőgépgyár, amely a JAMCO-val kötött fejlesztési és kivitelezési megállapodást a típus hátsó konyhájának és mosdóhelyiségeinek helytakarékos átdolgozására. A japán gyártó megoldásának köszönhetően a légitársaságok plusz hat utasülést helyezhetnek el a fedélzeten.
Nagyobb utasférőhelyes A350-1000-esben gondolkodik az Airbus
Nagyobb utaskapacitású A321neo az Airbus kínálatában
Előállt az újítás: egy sorba 11 ülés az A380-ason
Az Airbus által az idei párizsi légi szalonon bejelentett fejlesztés 2018-tól válik elérhetővé a megrendelő légitársaságok számára. Az európai repülőgépgyár ekkor készül átadni az első ilyen, JAMCO-féle modullal szerelt A350XWB-t. Az indító légitársaság kiléte – ha egyáltalán megvan már – egyelőre nem ismert, de az Airbus máris előrebocsátotta, a további hat utasülés telepítését lehetővé tevő megoldás utólagos kiépítéssel is elérhető lesz, illetőleg a hosszabb törzsű A350-1000-esen már a kezdetektől fogva rendelkezésre áll majd.
A katalógusokban ICE Rear Gallery néven szereplő új modul-opció akronímáját kibontva az ICE – Increased Cabin Efficiency-t jelent, ami az A350XWB fedélzetének fokozott hatékonyságára utal. Azzal ugyanis, hogy még több utas foglalhat helyet a gépen az egy ülésre vetített üzemeltetési költségek tovább javulnak. A hely szűke miatt aggódókat az Airbus sietett megnyugtatni, mindezt úgy kivitelezik, hogy az a típusra jellemző kényelmes sortávolságnak nem megy a rovására, de erről az igazi verdiktet leginkább majd azok az utasok fogják tudni kimondani, akik olyan légitársaság A350-esén utaznak, amelyen a JAMCO-t bízták meg a hátsó traktus berendezésével.
A japán cég számára ez egyébként nagy lehetőség, mert ez alkalommal először sikerült elnyerniük, hogy az Airbus egyik típusának egy komplett fedélzeti egységgel közvetlen beszállítói legyenek, ezért minden bizonnyal nagy kihívás is ez számukra, mivel rögtön az A350XWB-n, az európai repülőgépgyár legújabb szélestörzsű típusán kell bizonyítaniuk képességeiket.
Azoknak az A350XWB vevőknek, akiknek pedig nem nyeri el a tetszését a JAMCO ajánlata természetesen továbbra is ott vannak az Airbus eddigi partnerei, a C&D Zodiac és a B/E Aerospace. A JAMCO-val csak tovább bővült és színesedett a paletta.
Az A350XWB típuscsalád eddig több, mint 780 megrendelést szerzett. Az A350-900XWB idén januárban állt menetrendszerű forgalomba, míg az A350-1000XWB-t 2017-ben tervezi átadni az első üzemeltetőnek az Airbus. A 900-a széria katalógus szerint 325, az 1000-es 366 utas szállítására alkalmas.