Flottájának fejlesztéséről hozott döntést az Atlas Air. A június 25-én ismertetett program szerint az amerikai légitársaság egy vadonatúj Boeing 747-8F beszerzése mellett újra forgalomba helyezi az egyik 747-400BCF típusát, valamint egy másik ugyanilyen, utasszállítóból cargo géppé átalakított 747-400-ast is üzembe állít. Mindezt azért, mert kedvezően ítélik meg a piaci kilátásokat.

Az Atlas Air egyik Boeing 747-8F gépe. (Fotó: Atlas Air) | © AIRportal.hu

Az Atlas Air egyik Boeing 747-8F gépe. (Fotó: Atlas Air)

A Boeing egyelőre ugyan nem számolt be róla, hogy újabb megrendelés érkezett volna a 747-8-as típusára, és részleteket az Atlas Air sem közölt a beszerzéssel kapcsolatban, de a flottafejlesztési program legfigyelemreméltóbb pontja kétségkívül az, hogy egy újabb új generációs Jumbo kerülhet rövidesen forgalomba.

Merthogy az Atlas Air annyit máris előrebocsátott, hogy idén novemberben várják a flottájukba a gépet, amellyel kereken tízre emelkedik a 747-8F-jeik száma. A légitársaság az egész fejlesztési programjának indoklásával a Boeing számára is fontos, bizakodásra alapot adó üzenetet fogalmazott meg. Mégpedig azt, hogy megfelelő piaci keresletet látnak a bővítésre, ami szépen összecseng azzal, amit nemrég a Boeing elnöke mondott. James McNerney ugyanis arra hívta fel a figyelmet, megújult igényt tapasztalnak a 747-8-as teherszállító változata iránt, ezért elhamarkodott lenne leírni a típust.

Ha egyelőre szerényen is, de beigazolódni látszik mindezen alapvetés, mert a 747-8F az év eleji Silk Way megrendelés után a párizsi légi szalonon egy jelentősebb vásárlási szándéknyilatkozatot is begyűjtött, és most, itt egy újabb légitársaság, amely igényt tart a típusra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kiegészítendő a kapacitásokat az Atlas Air még ebben a hónapban az egyik 747-400BCF – Boeing Converted Freighter gépét is aktív szolgálatba helyezi, továbbá egy másik ugyanilyen típust is beszerez. A légitársaság teherszállító Jumbo-flottája így 10 darab 747-8F és 23 darab 747-400F típust fog számlálni.

Mindezek mellett az Atlas Air a leányvállalata, a Titan Aviation Leasing számára két utasszállító Boeing 767-300ER-t is vásárolt, amelyeket miután teherszállítóvá alakítanak máris a megrendelő, DHL Express szolgálatába állítják, amelynek Aviation üzletága egy Boeing 757F üzemeltetésére is megújított megállapodást kötött.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!