Rövidesen újabb A320-as gyártósorra lehet szüksége az Airbusnak, amennyiben a legutóbb kitűzött havi ötven gépes kibocsátást is túl szeretnék szárnyalni. Az Airbus ugyanis a hivatalosan bejelentett ötvenes rátát 2018-tól hatvanra szeretné srófolni, ezért már szó van róla, hol is állíthatnák fel azt a plusz szerelősort, amellyel ez megvalósítást nyerhet.

Az Airbusnak már több, mint 3800 A320neo-ra van érvényes rendelése. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Airbusnak már több, mint 3800 A320neo-ra van érvényes rendelése. (Fotó: Airbus)
A legelső A320neo a toulouse-i gyártósoron. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A legelső A320neo a toulouse-i gyártósoron. (Fotó: Airbus)

Az új, kiegészítő gyártósor legvalószínűbb választásának a meglévő hamburgi üzem kapacitásainak fejlesztése tűnik Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatójának Párizsban elhangzott kijelentése alapján, aki a légi szalonon tett nyilatkozatában arról beszélt, hogy az Airbus várhatóan még az idei évben meghozza az erről szóló döntést annak figyelembe vételével, hogy az alkatrészellátó hálózat teljesítményére is figyelemmel kell lenniük.

Az Airbusnak jelenleg három A320-as végszerelősora működik. A toulouse-i és a hamburgi mellett a kínai Tiencsinben is található egy, amelyek együttvéve havonta összesen 42 gép előállítására képesek, de javában épül a leendő legújabb gyártósor is, amely az amerikai Alabama állambeli Mobileban kapott helyet, és ahová már el is indultak az első ott készülő Airbus, egy A321-es legfőbb alkotóelemei. Az amerikai gyárkomplexum nyitóünnepségét szeptember 14-re tervezik.

Hivatalos bejelentést az Airbus legutóbb februárban tett az A320-as gyártókapacitásainak fejlesztésére. Az európai repülőgépgyár akkor közölte, hogy a 2016-ra előirányzott kétlépcsős emelést követően, amely először havi 44, majd 46 gépre állítja a havi kibocsátást 2017 első negyedévétől már havi félszáz A320-ast fognak gyártani, eleget téve a szépszámú megrendeléseknek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
2014. áprilisi felvétel az épülőben lévő Mobile-i Airbus szerelőüzemről. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

2014. áprilisi felvétel az épülőben lévő Mobile-i Airbus szerelőüzemről. (Fotó: Airbus)

A havi hatvan gépet célzó gyártási ráta egyelőre csak terv, de a párizsi szalonon elhangzottak is arra engednek következtetni, hogy az Airbusnak egyértelműen szándékában áll még több A320-as kigördítése, amit a maguk részéről, az infrastruktúra felépítésével relatíve könnyedén meg is tehetnek, de kérdés, hogy a beszállítói hálózat, az alkatrészeket gyártó üzemek is készen állnak-e ekkora hajtásra, különösen ami az A320neo új hajtóműveit, a Pratt&Whitney PW1100G-t, illetőleg a CFM International LEAP-1A-t illeti.

Az Airbus idén készül forgalomba bocsátani az A320-as típuscsalád új hajtómű opciós változatát, az A320neo-t, ezért a 2015-ös év meghatározó jelentőségű a program számára. Ami pedig a típuscsalád iránti keresletet illeti, a háromféle változat, az A319neo, A320neo és az A321neo összesített, teljes rendelésállománya 72 ügyfél 3797 darab gépén áll május végi adat szerint, amelyben még nincsenek benne a párizsi értékesítések.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!