Az Air Astana lett az első légitársaság, amely az A321neo megnövelt hatótávú változatára kötött szerződést. A gépeket biztosító Air Lease Corporation (ALC), amely az A321neoLR indító ügyfele ezzel megszerezte az első megrendelést a típusra. A kazah flotta Boeing 757-eseinek váltását szolgáló típus szállításai 2019-ben kezdődnek.

Peter Foster, az Air Astana vezérigazgatója és Steven F. Udvar-Házy, az ALC vezérigazgatója Párizsban, az aláíró ceremónián, amelyre már egy A321neo repülőgépmodell is készült. (Fotó: Air Astana) | © AIRportal.hu

Peter Foster, az Air Astana vezérigazgatója és Steven F. Udvar-Házy, az ALC vezérigazgatója Párizsban, az aláíró ceremónián, amelyre már egy A321neo repülőgépmodell is készült.
(Fotó: Air Astana)

A múlt heti párizsi légi szalonon létrejött lízingszerződés összesen 7 darab A320neo, vagyis új hajtómű opciós típusra érvényes, amelyből a konkrét típusváltozatokat illetően két gép A320neo és öt a hosszabb törzsű A321neo az Air Lease Corporation portfoliójából, ami egyben magyarázat is arra, hogy az Airbus miért nem verte nagy dobra, saját kommunikációs csatornáin legalábbis semmikép, hogy megvan az első légitársaság, amely A321neoLR-re szerződött.

Merthogy az öt A321neo közül az Air Astana négyet a megnövelt hatótávú változatban igényelt a magyar származású Steven F. Udvar-Házy vezette lízingcégtől, amely először a két A320neo-val kezdi meg a szállításokat 2016 tavaszán. Az A321neoLR gépek pedig várhatóan 2019-ben csatlakoznak a flottához, amelyen belül a Boeing 757-200-asok váltására érkeznek.

Az Airbus idén év elején, a 2014. évi eredményeit értékelő nemzetközi sajtókonferenciáján jelentette be, hogy útjára indítja az A321neoLR programját, amelynek első ügyfele, az ALC lízingcég rögtön 30 gép megrendelésével szavazott bizalmat. Az Air Astana ebből kötött le most négy darabot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az összesen hét darab A320neo típusra szóló szerződéskötés egy másik fotón. (Fotó: Air Astana) | © AIRportal.hu

Az összesen hét darab A320neo típusra szóló szerződéskötés egy másik fotón. (Fotó: Air Astana)

A 97 tonna felszállósúlyú A321neoLR a gyártó ígérete szerint a kiegészítő üzemanyag tartályainak köszönhetően 4000 tengeri mérföldes (7400 km) útvonalak teljesítésére lesz képes, amely kb. 100 mérfölddel tesz túl az annak idején 1983-ban bevezetett B757-200-as teljesítményén.

Noha az európai repülőgépgyár a januári beharangozáskor legkevesebb 500 gépes igényt prognosztizált, az Airbus NEO szériájában bevezetésre kerülő megnövelt hatótávú A321-esnek eddig egyetlen ismert vevője az Air Lease Corporation, illetőleg rajta keresztül az Air Astana, amelynek flottájában egyébként jelenleg tizenhárom darab A320-as típuscsaládból származó gép teljesít szolgálatot.

Az A321neoLR többek közt a Londont, Bangkokot és Hong Kongot kiszolgáló járatain lehet a kazah légitársaság hasznára az új generációs hajtóművei és alapfelszereltségként Sharklet szárnyvég kínálta költséghatékony üzemével. A hírek szerint az Air Astana kétosztályos kabinkonfigurációval, összesen 166 utas szállítására alkalmasan tervezi az A321neoLR-t, a business osztályon tizenhat korszerű, síkba dönthető üléssel.

Udvar-Házy Budapesten!

Steven F. Udvar-Házy, az iparág keresztapjaként is becézett légiközlekedési lízing szakember és vállalkozó, az Air Lease Corporation alapítója és vezérigazgatója idén ősszel a CEE Aviation Conference szervezőinek meghívására Budapestre látogat.

A 2015. szeptember 3-án és 4-én Budapesten, a Boscolo Budapest Hotelben tartandó konferencián történő részvétel regisztrációhoz kötött, 2015. június 30. előtt jelentkezőknek lényeges árengedményt kínálnak a szervezők.

Részletes információk, a konferencia programja a ide kattintva, a CEE-Aviation konferencia weboldalán érhető el.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!