Június 1-jén jelentette be a Qatar Airways, hogy Philadelphia városa lesz az első útvonal az Amerikai Egyesült Államokban, amelyen a vadonatúj A350XWB Airbust állítják forgalomba. A típus jövő év elejétől kezdődő bevezetése a Boeing 777-200LR váltásával jár az útvonalon.

Felszállás közben a Qatar egyik A350-900-asa. Jelenleg három ilyen típusa van a flottának, de az idei évben összesen nyolcat készülnek átvenni az Airbustól. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Felszállás közben a Qatar egyik A350-900-asa. Jelenleg három ilyen típusa van a flottának, de az idei évben összesen nyolcat készülnek átvenni az Airbustól. (Fotó: Airbus)

Kiterjeszti szárnyait az A350XWB. A Qatar Airways, amely idén januárban a világon elsőként állította forgalomba az Airbus legújabb generációs, nagy hatótávú típusát eddig 6-8 órás útvonalakon vetette csak be az A350-900-asait, amelyek azonban ennél hosszabb járatokat is képesek teljesíteni.

A problémamentes frankfurti, majd szingapúri A350XWB üzem után a Qatar elérkezettnek látta az időt, hogy még távolabbi útvonalakon is bevezesse a típust. Május elején meg is történt a nagy bejelentés, miszerint az amerikai útvonalhálózatának fejlesztése részeként 2016. március 1-jétől New Yorkba, kicsivel később, március 16-tól pedig az új, bostoni járaton is megjelenik az A350-es.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezért sokan el is könyvelték, New York JFK reptere lesz az első az Amerikai Egyesült Államokban, amely rendszeresen, menetrendszerű járattal fogadhat és indíthat A350-est, de mégsem így lesz. A Qatar Airways június 1-jén ugyanis meghirdette, hogy Philadelphiát választotta az amerikai hálózata első A350XWB célpontjául, ahová 2016. január 1-jén indítják az első eXtra-Wide-Body Airbust.

A típus a legnagyobb hatótáv teljesítményű Boeing 777-est, a 777-200LR-t (Long Range) fogja váltani, amely a Qatar fedélzeti konfigurációjában összesen 259 utas szállítására képes, szemben az A350-900XWB 283 fős utaskapacitásával, ami 24 férőhely többletet jelent járatonként. A napi rendszerességű útvonalon ezáltal a Qatar több mint 9%-os kapacitásfejlesztést is véghez visz.

Business ülés az A350-900XWB-n. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Business ülés az A350-900XWB-n. (Fotó: Airbus)

A típuscsere új kabinterméket nem hoz, mivel a Boeing és az Airbus is kétosztályos, business és economy elrendezésben működik, de az A350-es újdonságai, többek közt a csendesebb hajtóművek, vagy az átlagosnál nagyobb kabinablakok, az új ülések, valamint a korszerű fedélzeti szórakoztató rendszer minden bizonnyal kedvére lesznek az amerikai utazóközönségnek.

Doha és Philadelphia között 13 óra 35 perc a repülési idő, és visszafelé is csaknem 13 órás az út, ami már hosszú távú járat a javából. Ennél fogva pedig kitűnően alkalmas arra, hogy a légitársaság felmérje, mitöbb összevesse a típus képességeit az amerikai járatokon jelenleg közlekedő Boeing 777-esek teljesítményével.

A Qatarnak egyébként jelenleg heti 47 utasszállító járata van Katar és az USA között. Napi járatok New Yorkba, Washington DC-be, Houstonba, Philadelphiába, Dallasba és heti öt Miamiba. Január 1-jén indul az első járat Los Angelesbe, március 16-án Bostonba, július 1-jétől Atlantába és március 1-jével New York az addigi egyről napi kétszeri összeköttetésre vált.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!