Az előzetes terveknek megfelelően, időben megkezdték az első 737 MAX prototípus elkészítését a Boeing renton-i gyáregységének dolgozói. A gyártás a 737 MAX szárnyainak összeszerelésével indult meg, melyek az elsőként legyártott tesztgép alkatrészei lesznek.

 | © AIRportal.hu

Fotók: Boeing Company | © AIRportal.hu

Fotók: Boeing Company

„A renton-i gyáregységünk dolgozói a világon a legjobbak az egyfolyosós repülőgépek gyártásában és ez a csapat most a jövőt építi azzal, hogy elkezdték összeszerelni az első 737 MAX repülőgépet.” – jelentette ki Keith Leverkuhn a Boeing 737 MAX programért felelős alelnöke.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

„Az, hogy az előre tervezett időben elértünk ehhez a mérföldkőhöz, a 737 MAX sikerének záloga és visszaigazolja az integrált tervező és gyártó csapatunk sikerességét.” – tette hozzá.

A Boeing új technológiával, automatizáltan szereli össze a 737 MAX szárnyait borító paneleket és a szerkezeti tartókat. A szerelőknek csak az előre legyártott elemeket kell megfelelően elhelyezni a gépsoron, a szegecselés és az ahhoz szükséges lyukak kifúrása teljesen automatizáltan történik. Ettől a Boeing nem csak a gyártás gyorsulását, hanem a minőség javulását is várja.

Az elkészült szárnyakat az év későbbi részében szerelik majd fel a renton-i gyár új, központi végszerelő egységében a 737 MAX törzsére. Az új gyártósor abban segíti a Boeing-et, hogy az első 737 MAX repülőgépet a közben teljes sebességen pörgő 737NG gyártósortól elválasztva készítsék el, elsajátítva és tökéletesítve a MAX esetében alkalmazott új technológiákat. Mindeközben a renton-i gyárnak az előző generációs NG repülőgépek havonta 42 darabos gyártási rátáját nem kell csökkentenie a prototípus építése miatt.

Így készül a 737 MAX szárnya

Forrás: Boeing

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!