A Lufthansa Csoport repülőgépei újabb hatékonysági rekordot állítottak fel: 2014-ben az utasszállító flotta egy utasra számítva átlagosan mindössze 3,84 liter kerozint használtak fel 100 kilométerenként (ez a szám 2013-ban 3,91liter/utas/100km volt). A tavalyi eredmény 1,6%-os hatékonyság javulást jelent az ezt megelőző évi fogyasztáshoz képest.

Lufthansa Boeing 747-8 Intercontinental. (Fotó: Lufthansa) | © AIRportal.hu

Lufthansa Boeing 747-8 Intercontinental.
(Fotó: Lufthansa)

Ennek megfelelően – mint a korábbi években is -, a légitársaság ezúttal is eleget tett a légiközlekedési ipar évente 1,5 százalékos energiahatékonyság növelésre vonatkozó célkitűzésének.

Legyen az a Lufthansa, a Swiss, az Austrian Airlines vagy a Germanwings: minden Lufthansa Csoporthoz tartozó légitársaság folyamatosan javítja fajlagos üzemanyag-fogyasztási értékeit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vállalat teherszállító légitársasága, a Lufthansa Cargo a 0,183 liter/tonna-kilométeres üzemanyag-fogyasztásával szintén minden korábbinál hatékonyabban működött, 5,2%-kal túlszárnyalva 2013-ban elért eredményét. 2014-ben csoportszinten a teherszállítás hatékonysága 0,8 százalékkal nőtt.

A 2014-es jelentési évben a Lufthansa Csoport teljes üzemanyag-fogyasztása 0,7%-kal, miközben a szállítási kapacitás 1,9%-kal emelkedett, így tehát elmondható, hogy a szállítási kapacitás és az üzemanyag-fogyasztás függetlenítésének tendenciája sikeresen folytatódott.

Flottamodernizáció: kisebb fogyasztás és kevesebb zaj

Fotó: Lufthansa | © AIRportal.hu

Fotó: Lufthansa

A Lufthansa új, hatékonyabb működésű és alacsony zajkibocsátású repülőgépeinek üzembe állításával a fajlagos üzemanyag-fogyasztás további csökkenése várható: a légitársaság most helyezte működésbe az utolsó, a sorrendben 19.Boeing 747-8-as repülőgépét.

Ez a típus 15%-kal hatékonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett működik, mint elődje, a B 747-400-as modell. 2025 végéig a vállalat 272 repülőgépet vesz át, amely listaáron mintegy 38 milliárd eurós befektetést jelent.

Ez minden idők legnagyobb flottamodernizációs programja a Lufthansa Csoport történetében, csupán 2015-ben 17 darab új repülőgépet szállítanak le a légitársaság számára.

A környezeti teljesítmény javítását célzó további eredmények alapja az a klímavédelem érdekében megalkotott négy alappilléren nyugvó stratégia, amely különböző környezetvédelmi intézkedéseket egyesít.

A még hatékonyabb kerozin felhasználásra irányuló számos program mellett a Csoport nagy hangsúlyt fektet az alternatív, alacsony szén-dioxid kibocsátású üzemanyagok felhasználási lehetőségeinek felkutatására és használatára.

A Lufthansa részt vesz a frankfurti reptéren indított, E-PORT AN elnevezésű elektromobilitási kezdeményezésben is, azzal a céllal, hogy az elektromos vontatójárművek segítségével hatékonyabbá tegye a repülőgépek gurulási és vontatási műveleteit, csökkentve ezáltal a kerozinfogyasztást és a szén-dioxid kibocsátást a repülőtéren.

Lufthansa-TaxiBot: Környezetkímélő gurulás Frankfurtban

A TaxiBot bevetésre készen. Külsőre nem különbözik egy modern, rúd nélküli repülőgép-vontatótól. | © AIRportal.hu

A TaxiBot bevetésre készen. Külsőre nem különbözik egy modern, rúd nélküli repülőgép-vontatótól.

Környezet- és költségkímélő megoldást mutatott be a Lufthansa Group és az Israel Aerospace Industries (IAI) a légitársaság által 2015. február 19-én, Frankfurtban megrendezett sajtótájékoztatón. A TaxiBot névre keresztelt technológiának köszönhetően az induló repülőgépek hajtóműindítás nélkül gurulhatnak a termináloktól a futópályák várópontjának közelébe, jelentősen csökkentve a gépek által okozott zajterhelést, légszennyezést és nem utolsó sorban az üzemanyag-fogyasztást. Megnéztük és ki is próbáltuk a TaxiBot működését.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!