Elindította az ACJneo programot az Airbus. Az európai repülőgépgyár üzleti gépekkel foglalkozó részlege kétféle típusváltozatban, ACJ319neo és ACJ320neo hirdette meg az új típusokat. Az indító ügyfél az angliai Acropolis Aviation, amely 2018-ban veszi át az első ACJ320neo-t.

ACJ320neo látványterv. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

ACJ320neo látványterv. (Forrás: Airbus)
ACJ320neo az első megrendelő, az Acropolis színeiben. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

ACJ320neo az első megrendelő, az Acropolis színeiben.
(Forrás: Airbus)

Akárcsak a jelenleg berepülési programját folytató, várhatóan az idén év végén forgalomba álló légitársasági A320neo az üzleti is alapfelszereltségként sharklet szárnyvég-technológiával és új hajtómű opciókkal áll a vevők rendelkezésére. A fejlesztéseknek köszönhetően ACJ319neo 8 utassal a fedélzetén 12500 kilométer, a 3,7 méterrel hosszabb törzsű ACJ320neo 25 utassal a fedélzetén legfeljebb 11000 kilométeres útvonalak teljesítésére lesz képes.

Az Airbus a programindítással egy időben az új típusváltozat indító ügyfelét is megnevezte. E szerint az angliai Acropolis Aviation of Farnborough rendelt elsőként az ACJ320neo-ból. Az Airbus Corporate Jets család legújabb, neósításon keresztül menő tagjai közül elsőként, akárcsak a hagyományos utasszállító változatban az A320-as kerül forgalomba. Az Acropolis Aviation az Airbus által közöltek szerint 2018 utolsó negyedévében veheti majd át a megrendelt gépét, amely összesen 19 utas szállítására alkalmasan lesz berendezve. A hajtóműválasztást a vállalat későbbre hagyta. Egyelőre tehát nem tudni, hogy a Pratt&Whitney PW1100G, vagy a CFM International LEAP-1A erőforrása mellett döntenek-e.

Az új szárnyvégek és hajtóművek révén az Airbus ígéretei szerint a legújabb ACJ320neo mintegy 16%-kal lesz üzemanyag takarékosabb az immáron ACJ320ceo néven futó, vagyis a jelenlegi hajtómű opciókkal kínált elődjéhez képest. Az ACJneo e két meghatározó alkatrésze ráadásul nemcsak gazdaságosabb, hanem csendesebb és környezetkímélőbb üzemhez is segítik a típust, de a géptulajdonosoknak ebben a kategóriában minden bizonnyal a nagyobb hatótáv fog a legjobban tetszeni, mivel könnyedén repülhetnek leszállás nélkül hosszú távú, interkontinentális útvonalakat, különösen ami az ACJ319neo-t illeti.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
© AIRportal.hu - kép

Az Airbus ACJneo hatótáv szemléltető térképe Genfből kiindulóan. Azért onnan, mert a héten ott zajlik az EBACE szakkiállítás, amelyre az Airbus az ACJneo programindítóját időzítette. (Forrás Airbus) | © AIRportal.hu

Az Airbus ACJneo hatótáv szemléltető térképe Genfből kiindulóan. Azért onnan, mert a héten ott zajlik az EBACE szakkiállítás, amelyre az Airbus az ACJneo programindítóját időzítette. (Forrás Airbus)

Legalább ennyire előnyös tulajdonsága lesz a vevők szemében az ACJneo típusoknak, hogy a hagyományos utasszállító repülőgépekhez képest alacsonyabb magasságnak megfelelő nyomás alatt lesz tartható az utaskabin, ami a hosszú járatok során kellemesebb közérzetet biztosít az emberi szervezet számára.

Az ACJneo-kon a kereskedelmi utasszállítókhoz képest nem a szokásos, körülbelül 8000, hanem csak 6400 lábnak (1950 m) megfelelő lesz a magasság érzet a fedélzeten, ami – meg kell jegyezni – ma már nemcsak az üzleti gépek privilégiuma, mert például a Boeing 787-es Dreamliner család is hasonló rendszerrel működik.

Az Airbuséval konkurens Boeing Business Jets tavaly áprilisban indította el az új generációs 737 MAX BBJ programját, amely ugyancsak 2018-ra ígéri az első, 737 MAX-8-ason alapuló üzleti változat forgalomba bocsátását.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!