Genfben, az idei EBACE üzleti gép konferencia és szakkiállításra időzítette bejelentését a Boeing miszerint a 737 BBJ típusaihoz ezentúl alapfelszereltségként adja a Split Scimitar Wingletet. A Next Generation 737-esekhez fejlesztett kettős tollazatú szárnyvéget a gyártó Aviation Partners igény esetén utólagosan is felszereli az üzemeltetők számára.
Szolgálatban az első kettős tollazatú szárnyvégű Boeing
Titkos vevő indítja a BBJ MAX-8-ast
A 737NG családhoz kínált legújabb winglet az eddig alkalmazott szárnyvég gazdaságosságát további 2,2%-os üzemanyag takarékossággal képes megfejelni, összességében mintegy 7%-os előnyt hozva az üzemeltetőknek. A Boeing ráadásul utólagos szereléssel is elérhetővé tette az új szárnyvéget, hogy tulajdonosaiknak a már meglévő gépeikhez sem kelljen lemondaniuk a Split Scimitar Wingletről.
Az Aviation Partners és a Boeing által közösen, a Next Generation 737-eseken jelenleg használt Blended Winglet továbbfejlesztésével megalkotott Split Scimitar Winglet 2014 februárjában szerezte meg az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) engedélyét, elsőként a 737-800-as típusra. Indító légitársasága a berepülési programban is részt vett United Airlines, amely a teljes 737-800/900 flottájára megrendelte az új szárnyvéget.
A Boeing egyébként el is hozta Genfbe a héten zajló EBACE (European Business Aviation Conference & Exhibition) szakkiállításra az első Split Scimitar Winglettel ellátott BBJ-t, hogy a szakma és a célközönség közelről is megszemlélhesse a legújabb szárnyvéget, amelyről fontos tudni, nem azonos a következő generációs 737 MAX típuscsalád ugyancsak kettős tollazatú Advanced Technology Wingletjével.
A Boeing repülőgépgyár üzleti gépekre specializált Boeing Business Jets részlege tavaly áprilisban jelentette be, hogy útjára indítja a 737 MAX BBJ szériát, miután megkapták az első megrendelést egy akkor meg nem nevezett vevőtől a típusra. Az első BBJ MAX várhatóan a légitársasági változat forgalomba bocsátását követő évben, 2018-ban kerülhet megrendelőjéhez.