Mintegy 2060 darab újonnan értékesített regionális utasszállító repülőgép piacának látja az elkövetkező 20 évben az észak-amerikait az Embraer, amely nemrég tette közzé az ezzel kapcsolatos előrejelzéseit. A brazil repülőgépgyár bizakodó, mert ez a várható igényfelvétel közel a 35%-át teszi ki abból, amely világviszonylatban mérhető a 70-130 üléses gépek kategóriájában.

Az Embraer legfrissebb, gépigényben a tavalyihoz képest 3%-os növekedést mutató mérése bebizonyította, annak ellenére, hogy vannak a világnak nagyobb mértékben fejlődő légiközlekedési régiói, az amerikai továbbra is domináns marad, mivel már jelenleg is jelentős az itteni 70-130 üléses gépek száma. Ezeket a flottákat pedig fejleszteni és fiatalítani fogják az üzemeltetők – világított rá a gyártó reményeire Paulo Cesar Silva, az Embraer elnök-vezérigazgatója. Az Embraer konkrét megoszlást is közölt: 53% részben a meglévő gépek cseréjére, a flotta frissítésére, 47% részben pedig a forgalom növekedéséből fakadó kapacitásfejlesztésekre lesznek vissza vezethetők az értékesítések.

Az E-Jet család. (Fotó: Embraer) | © AIRportal.hu

Az E-Jet család. (Fotó: Embraer)

A következő két évtizedes időszakra nézve a mért gépigénnyel és az aktuális listaárakkal kalkulálva 96 milliárd dolláros üzlettel számol az Embraer, amelynek meglehetősen jók a pozíciói ennek minél nagyobb részben való elnyerésére. A brazil gyártó E-Jet családja ez idáig összesen több, mint 1560 darab megrendelést szerzett. A típuscsalád 2004-ben történt bevezetése óta az E-Jetek a 70-130 üléses regionális utasszállítók kategóriájában 50% feletti piaci részesedésre tettek szert az észak-amerikai kontinensen, ahová 400-nál is több gépet szállított az Embraer.

Az Embraer a növekedés egyik legfőbb mozgatórugóját látja abban, hogy az amerikai légitársaságok olyan regionális viszonylatokat, amelyeket korábban 50 üléses gépekkel repültek újabban nagyobb kapacitású típusokkal szolgálnak ki, a fedélzeten prémium ellátást is kínálva. Ezt támasztja alá a gyártó szerint, hogy az E-175-ös a kategória bestsellere, legjobban fogyó típusa lett, 2013 óta az észak-amerikai megrendelések 80%-át tudhatja magáénak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Embraer másik érve amellett, hogy növekvő kereslet mutatkozik a regionális gépek iránt az az, hogy a légitársaságok nagyobb költséghatékonyságot érthetnek el, amivel végeredményben pénzügyi eredményeiket javíthatják. A gépválasztás során ez egyértelmű előnyként fog jelentkezni. Paolo Cesar Silva szerint a hálózati légitársaságok egyre inkább azon vannak, hogy csökkentsék azt a kapacitásbeli űrt, amely jelenleg a fővonali és a regionális működésük között tátong, és ehhez kínál ideális alternatívát részükről az E-Jet család.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!