A kínai repülőgépgyár egy bennfentes forrása szerint nem valószínű, hogy a C919 még az idén levegőbe emelkedik. Legkorábban a jövő évre várható a típus szűzfelszállása, de további késés sem kizárt.

Várhatóan újabb késést fog bejelenteni a kínai COMAC repülőgépgyár az új utasszállító típusa, a C919 berepülési programjával, a szűzfelszállás teljesítésével kapcsolatban – tudta meg az Air Transport World. A légiközlekedési szaklapnak egy gyári bennfentes nyilatkozott név nélkül, aki szerint 2016-nál előbb nem lehet számítani a C919 első repülésére.

A lap érdeklődésére a COMAC elzárkózott, egyelőre sem megerősítést, sem cáfolatot nem adtak a hírbe hozott késedelmet illetően. A C919-es, amely Kína első saját fejlesztésű és gyártású keskenytörzsű utasszállító repülőgépe lesz eredetileg 2014-ben teljesítette volna a szűzfelszállását. Ezt aztán az idei évre, 2015-re halasztották, és most, a legfrissebben kiszivárgott hírek szerint már 2016 a legkorábbi dátum, sőt a lap által idézett forrás úgy fogalmaz, „az sem kizárt, hogy 2017-re, vagy még későbbre csúszik” az első repülés.

Mindezek alapján a C919 szállításai is csak később, 2018-ban, vagy 2019-ben kezdődhetnek az eredeti, 2016-os céldátum helyett. A bennfentes szerint a C919-nek a berepülési program kezdetétől fogva legalább 2-3 évre lesz szüksége, hogy megszerezze a forgalomba bocsátáshoz szükséges típusengedélyeit.

Az Airbus A320-as és a Boeing 737-es piaci ellenfeléül szánt COMAC C919-es ez eddig összesen 450 megrendelést szerzett, amelyek döntő többsége kínai légitársaságoktól és lízingcégektől származik. Köztük van az Air China nemzeti légitársaság, amely 20 gépes megrendeléssel szavazott bizalmat a hazai gyártmánynak, de ugyanennyi C919-re van szerződése például a Hainan Airlinesnak, a China Southern és a China Eastern Airlinesnak is. A 150-170 üléses típus hajtóműszállítója a CFM International, amely LEAP-1C erőforrását fejleszti a C919-eshez.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!