Elvégezte a felkészülést A330-as típusaival való madridi járatainak teljesítésére az Aerolíneas Argentinas. A típusváltás azért igényelt külön előkészületeket az argentin légitársaság részéről, mert az eddig négyhajtóműves gépekkel repült a spanyol fővárosba. Ahhoz viszont, hogy júliustól A330-asok állhassanak a tengerentúli útvonalra végre kellett hajtani a kötelezően előírt ETOPS tanúsító eljárást.

Az Aerolíneas Argentinas első közvetlen rendelésű A330-200-asa Toulouseban, idén februárban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Aerolíneas Argentinas első közvetlen rendelésű A330-200-asa Toulouseban, idén februárban. (Fotó: Airbus)

Rövidesen új fejezet nyílik az Aerolíneas Argentinas madridi járatának forgalomtörténetében, miután az argentin légitársaság, amely hagyományosan négyhajtóműves típusaival, napjainkban A340-300-asokkal, azt megelőzően pedig Boeing 747-es Jumbókkal repülte Buenos Airesből az útvonalat típuscserére készül.

Az Aerolíneas Argentinas 2013 szeptembere óta üzemeltetője a kéthajtóműves A330-200-asnak. Az első négy ilyen típusukat használtan, az ILFC lízingcégtől vették bérbe, míg további négyet közvetlenül a gyártótól rendeltek meg vadonatúj kivitelben. Az ILFC már mind átadta a szerződésben foglalt A330-asokat, az Airbus pedig az idei első negyedévben kezdte meg a szállításokat. Az argentin flottának jelenleg összesen 6 darab, General Electric hajtóművel szerelt A330-200-asa van. A fennmaradó két A330-ast 2016-ban fogja átadni az Airbus.

Már a mai madridi járaton is A330-200-as repült. Az A340-300-ast váltó rendszeres üzem július 1-jén kezdődik. (Fotó: Flightradar24.com) | © AIRportal.hu

Már a mai madridi járaton is A330-200-as repült. Az A340-300-ast váltó rendszeres üzem július 1-jén kezdődik.
(Fotó: Flightradar24.com)

A kéthajtóműves óceánátrepülést szabályozó ETOPS tanúsító eljárása azért vált idén szükségessé, mert az Aerolíneas Argentinas július 1-jétől az új A330-asaival kívánja a madridi járatait kiszolgálni, és a procedúrát attól függetlenül, hogy maga a típus rendelkezik ilyen jogosítással az üzemeltetőnek is le kellett folytatnia. Mivel az Aerolíneas Argentinasnak hosszú idő óta az A330-as az első nagy hatótávú repülésre alkalmas kéthajtóműves típusa az argentin légügyi hatóság, az ANAC jóváhagyását is meg kellett szerezni a menetrendszerű üzemkezdet előtt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Argentína repüléstörténetének első 180 perces ETOPS járatára végül május 4-én került sor, amikor a nemzeti flottából először indult A330-200-as (LV-FVH) a spanyol fővárosba. Mindezek után a légitársaság május 12-én jelentette be ünnepélyesen, hogy a felkészülést sikeresen végrehajtották, és megvannak az engedélyeik hozzá, hogy A330-200-assal közlekedjenek Európába, amellyel nemcsak korszerűbb, hanem gazdaságosabb módját is kínálják a repülésnek, mivel a CF6-80E1 hajtóművekkel működő A330-200-asok 19,5%-kal üzemanyag takarékosabbak az útvonalon eddig üzemeltetett A340-300-asokhoz képest.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!