Május 11-én, hétfőn végrehajtotta szűzrepülését a svájci repülőgépgyártó vállalat legújabb típusa, a Pilatus PC-24 típusú sugárhajtású üzleti gép. A kéthajtóműves típus első szárnyalása alig 55 percig tartott.

Levegőben a PC-24 (Forrás: Pilatus Aircraft) | © AIRportal.hu

Levegőben a PC-24 (Forrás: Pilatus Aircraft)

A jeles eseményre hétfőn délelőtt került sor. A HB-VXA lajstromú, P01 jelzésű első prototípus 10 órakor hajtotta végre első felszállását a Pilatus Aircraft gyárának otthont adó Buochs város repülőteréről.

A közel egyórás szűzrepülés során csupán 3000 méter magasságig emelkedtek, ahol – ahogy az ilyenkor szokás – kiengedett futóművel különböző alapmanővereket hajtottak végre. A jeles eseményt a földről a sajtó képviselői és a meghívott vendégek mellett a Pilatus közel 1800 alkalmazottja követte figyelemmel, míg a kíséretet egy PC-21-es biztosította. A beszámolók szerint a szárnyalás eseménytelenül zajlott, a gép az előzetesen elvárt paraméterek szerint teljesített.

A Pilatus Aircraft még 2011-ben jelentette be a típus fejlesztését, mellyel új kategóriát terveznek alkotni SVJ (Super Versatile Jet ~ rendkívül sokoldalú üzleti gép) jelzéssel: A 2013 májusában (még csak életnagyságú makett formájában) bemutatott PC-24 ötvözi a turbólégcsavaros típusaik sokoldalúságát, a közepes méretű sugárhajtású üzleti gépek kényelmét, és a kis business jetek teljesítményét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Fotó: Pilatus Aircraft | © AIRportal.hu

Fotó: Pilatus Aircraft

A nagyjából 9 millió dollárba kerülő repülőgép a tervek szerint hat utas szállítására képes 3330 kilométer távolságba 780 kilométer/órás utazósebességgel. A Williams FJ44-4A hajtóművek segítségével képes lesz 820 méteren fel-, illetve 760 méteren leszállni, akár füves repülőtereken is, amivel 21 000 repülőteret képes használni a világon, ami 10 százalékkal több, mint vetélytársai esetében. A pilótafülkébe a gyártónak a Honeywellel közösen fejlesztett avionikája kerül: Synthetic Vision, tolóerő automata, TCAS II, valamint grafikus útvonaltervezés.

Ha a három géppel végzett berepülési program és a hatósági engedélyeztetés rendben halad, az első sorozatgyártású példányt várhatóan 2017-ben adhatják át a megrendelőknek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!