Dinamikus növekedés indult a légi teheráru szállítás (air cargo) területén az év elején Budapesten, ráadásul egyre újabb kapacitásokat kínálnak a magyar főváros repülőterén a légitársaságok. Hosszú évek stagnálása után a gazdasági fellendülés felszálló pályára állította a légi teheráru szállítást is, bár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér nemcsak a magyar gazdaság cargo-igényeit szolgálja ki – adta hírül közleményében a Budapest Airport.

2015 márciusában nem kevesebb, mint 10 %-al haladta meg a légi teheráru forgalom (air cargo) az előző év hasonló időszakának adatait. Az abszolút számok is a fejlődés tényét támasztják alá: a márciusban megmozgatott 8 300 tonna árú tömege rekordnak számít az elmúlt három év adataival összehasonlítva. A budapesti repülőtér ideális cargo-központtá válhat, hiszen jelentős fejlesztési potenciállal, kiváló közúti és vasúti összeköttetési lehetőséggel rendelkezik, méghozzá úgy, hogy 20 európai ország érhető el a repülőtér közúti vonzáskörzetének számító 1000 kilométeres sugarú körben.

A cargo-forgalom fellendüléséhez az is hozzájárult, hogy számos új légitársaságot lehet igénybe venni a nagy értékű áruk szállításához. Tavaly március óta például olyan mértékben nőt az azeri Silk Way West légitársaság gépei iránt az igény, hogy a Boeing 767-300 típusú gépek helyett a legújabb Boeing 747-8F típusú gépeket állították szolgálatba a Budapest-Baku útvonalon. (A Boeing 767-300F típusú teherszállító repülőgépek, amelyekkel tavaly márciusban elkezdte budapesti járatát üzemeltetni a Silk Way West időközben kivonásra kerültek, így jelenleg Boeing 747-400F és Boeing 747-8F repülőgépekből álló flottájukkal teljesítik járataikat – a szerk.)

A Silk Way West egyik Boeing 747-400-as repülőgépe. (Fotó: AIRportal) | © AIRportal.hu

A Silk Way West egyik Boeing 747-400-as repülőgépe. (Fotó: AIRportal)


A naponta közlekedő Emirates-járat akár 12 tonnányi árut is képes elszállítani ún. belly cargo-ként, azaz az utasszállító gép alsó rakterében. A török Turkish Cargo heti 2-ről háromra emelte budapesti járatai számát, amiket általában Airbus A 310 illetve A 330-200 típusú gépekkel teljesít. A cargo-kínálatot bővíti az idén május elejétől induló heti négy Peking-Budapest Air China járat, amelynek fedélzetén szintén járatonként akár 10 tonnányi áru is szállítható.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Budapest Airport cargo-fejlesztésért felelős vezetői az Air China szakembereivel a légitársaság standján. (Fotó: Budapest Airport) | © AIRportal.hu

A Budapest Airport cargo-fejlesztésért felelős vezetői az Air China szakembereivel a légitársaság standján. (Fotó: Budapest Airport)

„Kitartóan dolgozunk azon, hogy egyre több cargo-légitársaság válassza Budapestet célpontjául, hiszen a nagy nyugat-európai repülőterek túlzsúfoltak és egyre nehezebb szabad kapacitást találni náluk.” – emlékeztetett René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója.

Hozzátette: „Budapesten minden feltétel adott ahhoz, hogy Közép-Európa vezető cargo-elosztó repülőterét fejlesszük ki, hiszen egyre több gép landol nálunk a Távol-Keletről, ahová a magyar elektronikai- és gyógyszeripar, a gépgyártás és más területek világszínvonalú termékeit szállítják vissza. A „keleti nyitás” gazdasági útvonalai a budapesti repülőtéren keresztül vezetnek.”

Éppen a teheráru-elosztó szerep erősítését szolgálja az is, hogy a Budapest Airport cargo-fejlesztésért felelős vezetői a héten részt vettek a müncheni Air Cargo Europe kiállításon és szakmai vásáron, ahol a légi szállítmányozás 62 országból érkezett 2 050 kiállítója ad egymásnak randevút. A kétévenként megrendezett müncheni szakmai fórumon 110 országból várnak vendégeket. A Budapest Airport vezetői számos potenciális fuvarozóval folytattak megbeszéléseket Münchenben.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!