Rövidesen teljessé válik a Lufthansa óriásgép flottája. A német légitársaság áprilisban vette át az eddigi megrendelései szerinti utolsó A380-800-ast, a Boeing részéről pedig már csak egyetlen 747-8-as vár leszállításra. A Lufthansa az egyetlen légitársaság, amely mindkét típus utasszállító változatával rendelkezik a flottájában.

A Lufthansa eredetileg 2001 decemberében kötött megrendelési szerződést az Airbus gyárral összesen 15 darab A380-800-asra, amelyet kiegészítettek további 10 gépre szóló opciós foglalással. Az első A380-800-as (D-AIMA) 2010 májusában érkezett meg a flottába. A Lufthansa ekkor az európai légitársaságok körében – az Air France után – a második Superjumbo üzemeltető lett, de világviszonylatban is előkelő helyen, sorrendben ötödikként állította forgalomba a kétszintes óriásgépet.

Újfent bizalmat szavazva a típusnak később további két gépre formált megrendelést a légitársaság, amelynek értelmében már összesen 17 darab A380-800-as volt előjegyezve gyártásra a német flotta számára. 2013 októberében azonban a légitársaság meggondolta magát és három A380-ast törölt az Airbusszal fennálló szerződéseiből, így állt meg a teljes rendelésállomány végül tizennégy gépen.

Az utolsó, tizennegyedik gép a múlt héten, április 15-én érkezett meg Frankfurtba. A San Francisco város nevére keresztelt A380-800-assal a flotta tehát teljessé vált. A Lufthansának jelen állás szerint nincs több véglegesített megrendelése a típusra. A Rolls-Royce hajtóművekkel szerelt gépeket kezdetben háromosztályos fedélzettel vették át, de az új prémium turista osztály, mint kabintermék bevezetésével az A380-asoknak is kezdetét vette a négyosztályos kialakítása.

Lufthansa Airbus A380-800 felszállás közben. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Lufthansa Airbus A380-800 felszállás közben. (Fotó: Airbus)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A másik négyhajtóműves extra nagy szélestörzsű a Boeing 747-8 Intercontinental, amelynek a Lufthansa az indító légitársasága. Az első új generációs Jumbójukat (D-ABYA) a 2006 decemberében leadott megrendelést követően 2012 áprilisában vették át a németek, és a gépet a Frankfurt – Washington D.C. közötti menetrendszerű járaton vezették forgalomba, júniusban.

A Lufthansa a Boeing 747-es programjának a kezdetektől fogva szoros partnere. Az első 747-est 1970-ben vették át Európában elsőként bevezetve a repülőgépgyártás első szélestörzsű utasszállítóját, amely forradalmasította a légiközlekedést. 1972-ben a Lufthansánál kezdte meg szolgálatát a Jumbo első teherszállító változata, a 747-200F, majd 1986-ban a légitársaság vásárlási előszerződése nagyban előmozdította a továbbfejlesztett, megnövelt teljesítményű 747-es programját. Miután 1988 januárjában át is vették az első 747-400-ast, amelyből napjainkban még mindig 17 darab van szolgálatban, de helyüket fokozatosan az újabb és gazdaságosabb típusok veszik át, élen a 747-8-assal.

Lufthansa Boeing 747-8 Intercontinental. (Fotó: Lufthansa) | © AIRportal.hu

Lufthansa Boeing 747-8 Intercontinental. (Fotó: Lufthansa)

A Boeing valaha épített legnagyobb kereskedelmi célú típusából a Lufthansának összesen 19 darabra van érvényes rendelése, amelyből már csak egy, az utolsó gép vár leszállításra. Legutóbb március 26-án érkezett Frankfurtba vadonatúj 747-8-as. A tizennyolcadik Intercontinental Jumbo (D-ABYT) a Lufthansa alapításának idei 60. évfordulója alkalmából különleges, retro festést kapott. Az utolsó (D-ABYU) gép pedig a Boeing gyár területén már teljes festésében várja az átadást, amelyre hamarosan sor fog kerülni.

A Lufthansa a B-747-8I legnagyobb üzemeltetője. Más légitársaságnál egyelőre egyedül az Air Chinánál működik utasszállító változatban a típus. A teljes 747-es flottatörténetet illetően a Lufthansánál eddig összesen 80 Jumbo fordult meg. A rövidesen átadásra kerülő 19. 747-8-as lesz a nyolcvanegyedik. A jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján a legtöbb példányban, 25 géppel a 747-400-as képviseltette magát a flottában.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!