Elkészült és kigördült az everetti végszerelő csarnokból a Vietnam Airlines első Boeing 787-9 Dreamlinere. A délkelet-ázsiai légitársaság a nyáron készül átvenni a gépet, amelynek London-Heathrowt választották az első menetrendszerű, hosszú távú célpontjául.

Vietnam Airlines Boeing 787-9. Ilyen lesz a gép festése. (Fotó: Vietnam Airlines) | © AIRportal.hu

Vietnam Airlines Boeing 787-9. Ilyen lesz a gép festése. (Fotó: Vietnam Airlines)

Viszonylag ritka, hogy egy légitársaság maga közöljön fotókat a készülőben lévő legújabb repülőgépéről. A reklám és marketing szakembereik ugyanis nem mind tartják jó ötletnek egy a még végszerelő soron haladó, vagy nem teljesen kész állapotú gépről képeket mutatni az utazóközönségnek. Vélekedésük szerint ugyanis az nem mindenki számára bizalomgerjesztő látvány és nem feltétlen tesz jót a légitársaság imázsának.

A jelek szerint a Vietnam Airlines-nál ez nem probléma, ők a saját közösségi oldalukon hirdették ki büszkén a nagyvilágnak, hogy elkészült az első Dreamlinerük, egy 787-9-es, vagyis az alaptípusnál 6 méterrel hosszabb törzsű kivitel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az előzményekhez tartozik, hogy a Vietnam Airlines eredetileg ebből a bizonyos alaptípusból, a 787-8-asból rendelt magának még 2007-ben, de aztán a légitársaság megváltoztatta döntését és 2010 októberében a 787-9-esre konvertált, így van most összesen 19 darab ilyen, hosszabb törzsű Dreamlinerre érvényes szerződésük a Boeing gyárral. A hajtóműválasztással egészen 2013-ig kivártak, amikor szeptember végén bejelentették, a kétféle lehetőség közül nem a Rolls-Royce Trent 1000-es, hanem a General Electric GEnx-1B erőforrása mellett döntöttek. A gépeket egyébként a tervek szerint kétféle kabinkonfigurációval készülnek üzemeltetni, lesz egy háromosztályos 274 üléses és egy kétosztályos 311 üléses elrendezés.

Vietnam Airlines Dreamliner bemutató

Forrás: Vietnam Airlines YouTube Csatorna

A vietnamiak Dreamlinere VN-A861 lajstrommal fog szolgálatba állni, Ázsia távol-keleti részéről elsőként összekötve Európát a 787-es típuscsalád 9-es szériájával. A tervezett első menetrendszerű útvonal várhatóan július 1-jétől London-Heathrow lesz, ahová jelenleg Boeing 777-200ER gépek repülnek. A Hanoiból több mint 12 órás útvonalon pedig minden bizonnyal nagyon jól jön majd az utasoknak a 787-es nyújtotta kényelem, élén az új, alacsonyabb magasságnak megfelelő kabinnyomást biztosító légkondicionáló rendszerrel, amelynek köszönhetően elviselhetőbb a hosszú, félnapos repülőút.

Erre azonban még egy kicsit várni kell, mert a gép egyelőre csak vezérsíkján viseli magán a Vietnam Airlines színeit. A kigördülést követően most a festőhangárba kerül a Dreamliner, amelyet már teljes pompában, a légitársaság idén bemutatott új festésében hagyhat el. Ugyanabban, amelyben a toulouse-i Airbus bázison a flotta leendő első A350-900-asa már el is készült március elején.

A Vietnam Airlines kigördülő első Boeing 787-9-ese, rajta a GEnx-1B hajtóművekkel. (Fotó: Boeing Company via Vietnam Airlines) | © AIRportal.hu

A Vietnam Airlines kigördülő első Boeing 787-9-ese, rajta a GEnx-1B hajtóművekkel.
(Fotó: Boeing Company via Vietnam Airlines)

Itt még a végszerelő soron a kigördülés előtt. (Fotó: Boeing Company via Vietnam Airlines) | © AIRportal.hu

Itt még a végszerelő soron a kigördülés előtt.
(Fotó: Boeing Company via Vietnam Airlines)
A gép egyelőre még csak vezérsíkján viseli légitársasági színeit. (Fotó: Boeing Company via Vietnam Airlines) | © AIRportal.hu

A gép egyelőre még csak vezérsíkján viseli légitársasági színeit. (Fotó: Boeing Company via Vietnam Airlines)

A Vietnam Airlines idén jelentős flottafejlesztésbe kezd, mivel nemcsak a Boeing 787-9-es, hanem az európai repülőgépgyártás legújabb szélestörzsűje, ugyancsak a kompozit generációt képviselő A350-900XWB is forgalomba áll. A légitársaságnak összesen 14 darab A350-900-asra van érvényes rendelése, amelynek első példányát hamarosan át is veszik, a második üzemeltetőként előlépve a típus történetében.

Boeing 787-9-est 2015 márciusáig bezárólag az amerikai gyárnak összesen 496 darabot sikerült értékesíteni. Ebből egyelőre 20 gép van forgalomban. Üzemeltetők az AerCap lízingcég, az Air New Zealand (indító légitársaság), az All Nippon Airways, az Etihad Airways, a Scoot, a United Airlines és a Virgin Atlantic Airways.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!