Kétszázötvenedik keskenytörzsű Airbusának átvételét ünnepelte az európai repülőgépgyárral közösen az easyJet. Az A320-ast, amely átadásra került az angol diszkont légitársaság különleges festéssel látta el, mindenki számára jelezvén, hogy a flotta hányadik gépéről van szó.

Kapcsolódó cikk, előzmény Új festéssel szülestésnapozik az easyJet

Repülés közben az easyJet flottatörténetének 250. keskenytörzsű Airbusa, egy sharkletes A320-as. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Repülés közben az easyJet flottatörténetének 250. keskenytörzsű Airbusa, egy sharkletes A320-as. (Fotó: Airbus)

Egyetlen légitársaságnak kétszázötven repülőgép az A320-as típuscsaládból, nem akármilyen mérföldkő ez az Airbus és az easyJet között fennálló kapcsolatokban. A mai hamburgi gépátadó ünnepségen ezért Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója és Didier Evrard, az Airbus programigazgató alelnöke és Christopher Buckley, európai értékesítési igazgató mellett Jean-Paul Ebanga, a hajtóműgyártó CFM International elnök-vezérigazgatója is jelen volt.

Az easyJet legújabb keskenytörzsű Airbusa egy A320-as (G-EZOL), amely a legutóbb átvett többi géphez hasonlóan már sharklet szárnyvég-technológiával áll szolgálatba, valamint a légitársaság idén, az alapítás huszadik évfordulójára bemutatott új festésmintáját is természetesen magán viseli.

Az 1995-alapított easyJet 2003 szeptemberében vette át a legelső Airbusát, egy A319-est (HB-JZA), amely a Genf és Nizza közötti járaton debütált. Az Airbus azóta folyamatosan szállította az új gépeket a légitársaságnak, átlagosan minden tizenhatodik napra jutott egy A320-as családból származó gép a flottának, amely mára Európa legnagyobbja, de világviszonylatban is a negyedik legnagyobb a keskenytörzsű Airbus-üzemeltetők körében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
„Alig négy éve ünnepeltük 200. repülőgépünk átvételét, valamint, hogy a legfiatalabb légitársaságként értük el a 200 repülőből álló flottát, és most újra megdöntöttük ezt a rekordot. Tovább dolgozunk azon, hogy a repülés egyszerűbb és elérhetőbb legyen, és hogy Európa vezető légitársaságává válhassunk. Ez az esemény egy újabb mérföldkő az Airbusszal kötött hosszú távú együttműködésünkben” – mondta el Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója.

„Jó érzés látni az easyJet folyamatos növekedését és sikerét, de még jobb érzés tudni, hogy ebben az Airbusnak is része van. Az easyJet megrendelései tovább erősítik az A320-as gépcsalád megítélését” – tette hozzá Didier Evrard, az Airbus alelnöke.

2017-től érkeznek az A320neo-k

A törzs hátsó részére felhelyezett 250-es matrica. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A törzs hátsó részére felhelyezett 250-es matrica. (Fotó: Airbus)

Az lutoni központú easyJet-nek mostanra már 234 Airbus repülőgépe van, 85 darab 180 üléses A320-as és 149 darab 156 üléses A319-es, amelyekkel több mint 750 útvonalat szolgálnak ki 33 ország, 130-nál is több repülőterén megfordulva nap mint nap. A géppark fejlesztése azonban korántsem áll le, a társaságnak még 158 gépre van érvényes rendelése, és a teljes eddigi rendelésállományát figyelembe véve az easyJet az Airbus harmadik legnagyobb ügyfele.

A megrendelések között pedig már az új hajtómű opciós, a költséghatékonyság jegyében továbbfejlesztett A320neo is szerepel, összesen 100 gépre érvényes igénnyel, amelynek szállításai 2017-2022 között lesznek bonyolítva. Az easyJet hajtóműszállító partnere a CFM International, ezért gépeik tolóerejét az ő CFM56-5B típusaik biztosítják. Az easyJet tavaly júliusban jelentette be, hogy A320neo-ihoz is a CFM erőforrását, az új, még gazdaságosabb és halkabb üzemű LEAP-1A-t választotta.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!